Az esztétikai értékükkel ugyan lehet vitatkozni, de kétség kívül szokatlan és modern megoldás ez a Mercedestől – a képek alapján egyébként a kormányon nem minden esetben találhatóak meg ezek a kapcsolók.
A szénszál-borítású diffúzor mögé épített sport kipufogórendszer fekete króm árnyalatú dupla ikervégződést visel, amely hamisítatlan stílusban erősíti tovább a BMW M2 Coupé Edition Black Shadow különkiadás motorsportos énjét.
Néhány okos megoldást is kiöltöttek egyébként a mérnökök: ilyen például, hogy amíg csatlakoztatva van a töltőhöz az autó, addig folyamatosan az optimális hőmérsékleten tartja az akkumulátort, hogy a változó kinti időjárás ellenére a lehető legnagyobb hatótávot tudja biztosítani – ez főleg hidegben hasznos funkció, hiszen olyankor jócskán csökken az elektromos autók hatékonysága.
A vezető persze egyelőre igencsak körmönfontan fogalmazott, így sok minden nem derült ki az interjúból, de reméljük hamarosan a kész autót is láthatjuk majd.
Éles vonalak, sportos ívek jellemzik az autót, amely az MLB Evo platformra épül, amit egyébként az Audi Q7, a Bentley Bentayga és a Porsche Cayenne is használ.
Persze ennél is fontosabb, hogy a lemezek alá rögtön a Mercedes-AMG kétturbós V8-asa kerül, ami jó eséllyel rögtön az erősebb, 612 lóerős konfigurációban kerül be a négykerekűbe – ellenben az „átlagos”, 571 lóerős kivitellel.
A rövidke kisfilmből ugyan túl sok minden nem derül ki, de mégis van egy részlet, ami sokat elárulhat: a normál Chiron szögletes kipufogójával ellentétben a videóban jól láthatóan kirajzolódik négy kör alakú kidörgő.
Ahogyan arra számítani lehetett, szemből szinte semmi nem változott, így ha pontosan előröl látjuk az autót, legfeljebb a tetősínek árulkodhatnak.
A négykerekű ráadásul az első volt, amelyik a gyáriak vadonatúj kompakt padlólemezére épült, ami a jövőben érkező testvérek számára is kifejezetten jó jel lehet. Az XC40 egyébként egészen simán hódította el a címet: egészen pontosan 325 szavazatot gyűjtött.
A gyáriak nagyon büszkék a kiváló légellenállási együtthatóra: a legaerodinamikusabb kivitel, ami egyébként csak kicsit később csatlakozik a be a kínálatba, mindössze 0,24-es cw-értékkel büszkélkedhet.
A sportosságot tovább hangsúlyozza a hátsón feltűnő olasz zászló motívum, valamint a klasszikus stílusban fogant vörös matricacsík.
Ennek köszönhetően a 100 km/h-s lélektani határ eléréséhez mindössze 2,8 másodpercre van szüksége az autónak, de a 200 km/h is megvan 6,8 szekundum alatt, míg a negyedmérföldes futamot 9,9 mp alatt tudja le a Senna.