Jump to content

Minden információ a vadonatúj Audi A6-ról

2018. 03. 02. 11:49

z A6-os leváltásának itt volt az ideje, a kifutó széria ugyanis idén nyolcadik piaci évét tapossa, időközben pedig a teljes konkurencia megújult, gondoljunk csak az 5-ös BMW-re, a Mercedes-Benz E-osztályra, vagy a Volvo S90/V90 párosra

Az Audinak tehát volt mit bepótolnia, és a németek most végre bőven behozták lemaradásukat, ugyanis a vadonatúj A6, amit a jövő héten kezdődő Genfi Autószalonon csodálhat meg első ízben a nagyközönség, sem formailag, sem pedig technikailag nem hagy semmiféle kívánnivalót maga után – nem kérdés, hogy a modell a kategória egyik éllovasa lesz. Megdöbbentő újdonságokra nem számíthatunk, hiszen az A6 a nemrégiben bemutatott aktuális Audi A8-cal és a második generációs Audi A7-tel megkezdett utat tapossa tovább, így mind a formaterv, mind pedig a technológiák kapcsán ismerős megoldásokkal találkozhatunk.

A dizájn terén az A6-on (a már említett A8-hoz/A7-hez hasonlóan) a 2014 végén leleplezett Audi Prologue A9 koncepció formajegyei köszönnek vissza, de a legfrissebb típus mindemellett azonnal felismerhetően A6 maradt. A vonalvezetés különben határozottan dinamikus, amit tovább fokoznak a nagy kerékjárati ívekben lapuló méretes, akár 21 colos kerekek, az agresszív fényforrások, valamint az óriási hűtőrács. Kívül csupán néhány mm-rel lett nagyobb az autó: hossza 494 cm (+7 mm), szélessége 189 cm (+12 mm), magassága pedig 1457 mm (+2 mm). A gyáriak nagyon büszkék a kiváló légellenállási együtthatóra: a legaerodinamikusabb kivitel, ami egyébként csak kicsit később csatlakozik a be a kínálatba, mindössze 0,24-es cw-értékkel büszkélkedhet.

Az utastér minden irányban nőtt, de csodák nincsenek, itt is mm-ekben mérhető a plusz. Sofőrös limuzinnak tehát továbbra sem az A6 lesz a legjobb Audi – arra ott van az A8, és annak is főként a hosszabb verziója –, de a helykínálat négy személy kényelmes utazásához bőven elegendő. A szedán csomagtartója a gyári adatok szerint 530 literes maradt. A puttonyos Avant kivitelről nincsenek információink, ugyanis a kombi csak kicsit később fog bemutatkozni, Genfbe csak a négyajtós verziót hozza el az Audi. Az utastérben az új A7 megoldásai köszönnek vissza; belül is jó érzékkel húzták élesebbre a formákat a tervezők, hogy inkább a sportos hangulat felé billenjen a mérleg nyelve, miközben azért a letisztult elegancia is jelen van. A kettős érintőképernyős megoldás mellett természetesen a műszerfal is teljesen digitális, és minden a legfinomabb anyagokkal van borítva (felárért a műszerfalat is bőr boríthatja).

(Forrás: autopult.hu)