A hardver és a szoftver ily módon történő szétválasztása nem újdonság az autóiparban.
A felnyíló fényszóróknak például menniük kellett, de stílusos kompromisszumot kötöttek: a lámpákat rácsozat mögé dugták, de nincs mozgó elem, a fény a lamellák mögül világít.
A semmi további beavatkozást nem igénylő, plug & play teljesítménynövelő box mindössze 600 angol fontba (245 ezer Ft) kerül.
Ez, még akkor is elég tisztes összeg, ha azt vesszük, hogy az Urus például Németországban 204 000 euróról indul.
Az autó tömegét ultrakönnyű anyagok, illetve új, szénszálas karosszéria alkalmazásával csökkentették, a szabad hasmagasság 109 mm.
Egy dologról nem ejt szót a két cég közleménye: a kompozit struktúrák újrahasznosíthatóságáról, feldolgozhatóságáról.
Ezek közül a legfontosabb, hogy a navigációs szolgáltatást akár később is megrendelhetjük, azaz aktiváltathatjuk a fedélzeti szoftveráruházban.
Az is érdekes, hogy míg Kínában, ennyire irtóznak ezektől az illatoktól az amerikaiak inkább kedvelik ugyanezt.
A blokk újdonsága a piezo befecskendezők alkalmazása; ezeket ráadásul az egyik hengersoron lekapcsolja a vezérlés, ha részterhelésen üzemel a motor.
Alapfelszerelés a teljesítménykifejtést szabályozó SI-DRIVE üzemmódkapcsoló, valamint az aktív nyomatékvektor-szabályozási rendszer.
A villanymotort a nyolcfokozatú automata váltóba integrálták, utóbbi mindössze 15 mm-rel lett hosszabb a házasítás nyomán.
Tavaly 116 ezer új autót adtak el a magyar piacon.