Jump to content

Neked is lehet ezer lóerőd

2021. 06. 25. 11:54

Ezer lóerős motort épített a Fiat-Chrysler csoport tuningműhelye. A blokkot utcai átépítésekhez kínálják, és rögtön kreáltak is köré egy kocsit, ne fázzon magában.

Hét liter, nyolc henger, egy kompresszor, 1290 Nm, 1000 lóerő: a Fiat-Chrysler konszernhez tartozó Mopar műhely újra lenyűgözte a világot. Miután tavaly egy 707 lóerős motort mutattak be, idén megugrották a bűvös ezres szintet, ráadásul autót is építettek a csodablokk köré.

A motorházfedél is új, pontosabban a széria fedél acél vázára applikáltak rá üvegszálas dekort; a kilincseket lekapták, az első háromszög-ablakokat egybeszabott üveglappal váltották ki, valamint a hetvenes évek stílusát tükröket szereltek fel, amolyan átmenetként. Az 1968 Dodge „Super Charger” Concept az ötven évvel ezelőtti Dodge Charger alapjaira épül, a modern utód stíluselemeit felhasználva teremt időtlen megjelenést.

A felnyíló fényszóróknak például menniük kellett, de stílusos kompromisszumot kötöttek: a lámpákat rácsozat mögé dugták, de nincs mozgó elem, a fény a lamellák mögül világít. A motorházfedél is új, pontosabban a széria fedél acél vázára applikáltak rá üvegszálas dekort; a kilincseket lekapták, az első háromszög-ablakokat egybeszabott üveglappal váltották ki, valamint a hetvenes évek stílusát tükröket szereltek fel, amolyan átmenetként.

A leglátványosabb részlet egyébként a kipufogó/hátsó lámpa kombó: az Alfa Romeo Stelvio kipufogóvégeit a lámpa helyén vezették ki, a LED-es helyzetjelzőket és féklámpákat a kipufogók köré rendezték el. Persze nem ment olyan egyszerűen az átépítés; a szerelőknek jó 5 centit be kellett toldania a tengelytávba, hogy felszerelhessék a modern Charger kerékív-toldatait. Az ötven éves autó futóművét elöl-hátul leültették, a gyengécske fékeket hatalmas Brembo egységekre cserélték. Elöl az Challenger SRT Hellcat széria 20 colos keréktárcsáit szerelték fel, hátul egyedi 21 colos felniket kapott az autó.

 

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)