A cég 1995 óta elemzi ügyfelei márkaértékét, az így felhalmozott tudást és tapasztalatot hasznosította mostani, az egész autóipart felölelő kutatásában.
Az elöl-hátul komoly merevítésekkel bekötött futómű adaptív lengéscsillapítású, a fékrendszeren kétféle pedálérzet állítható, az M Servotronic kormánymű változó áttételű.
Hátsó szélvédő nincs, helyette tolatókamera segítségével tájékozódhat a pilóta.
A 17 colos JCW felnik feketék, ahogy a hűtőmaszk, sőt, az első embléma is, meg még egy csomó egyéb alkatrész.
Az autó összkerékhajtású lesz, első tengelyén legfeljebb 200 kW (270 LE) teljesítményű villanymotorral. A hibrid hajtáslánc összteljesítménye 500 kW (675 LE) lesz.
A külföldi tehergépkocsik és turistabuszok vezetőinek ellenőrzésekor pénzt kértek azok továbbhaladásáért, vagy szabálytalanságok esetén azért, hogy mellőzzék a felelősségre vonást.
Méreteit tekintve a Z Proto a legfrissebb kupéhoz, a 370Z-hez igazodik: annál 125 mm-rel hosszabb, 5 mm-rel szélesebb, 5 mm-rel alacsonyabb.
Ez versenyhelyzetben alig több mint 8 másodperces időt ígér negyed mérföldön; a célvonalon aztán 274 km/órával száguld az autó.
Előttük egy hatalmas képernyő kapott helyet, de az utastér része a hűtőszekrény is, amely alkalmas két üveg jófajta pezsgő tárolására.
A műszerfalon négy, programozható kapcsolót helyeztek el.
A tervezetről a Süddeutsche Zeitung is beszámolt. Az Európai Bizottság nem kommentálta az értesüléseket.
Ezzel kapcsolatban Gablini nem közölt részleteket, bár egy ideje már napirenden van a kérdés, mégsem történt semmi.