Jump to content

40%-al csökken a sérülés az újfajta légzsákkal

2020. 10. 28. 21:15

Szenzorok, radar és lidar segítségével elemzi a helyzetet mielőtt kinyílik a küszöbből, csökkentve az oldalütközés kockázatát.

A németországi Memmingenben mutatta be a ZF legújabb külső légzsákját, melyet éles bevetésen szemléltettek. Az autóipari beszállító szerint ugyanis a balesetek között az egyik legveszélyesebb az oldalirányű ütközés, mely csak Németországban évente közel 700 halálesetet okoz, az összes haláleset közel harmadát teszi ki. Az újonnan kifejlesztett külső légzsák szerintük 40 százalékkal csökkentheti az utasok sérülésének súlyosságát egy oldalról érkező ütközés során.

Ez pedig új szemléletet kívánt, hiszen ennek a légzsáknak a becsapódás előtti pillanatban kell kinyílnia, így olyan szenzorokra és rendszerre van szükség, amely gyorsan felismeri a veszélyes helyzetet és eldönti, hogy kinyissa-e a légzsákot. Erre nagyjából 150 milliszekunduma van, ami körülbelül egy szempillantás.

Ennek a külső légzsáknak a térfogata 280 és 400 liter között van, ami öt- vagy épp nyolcszorosa a vezető légzsákjának. A küszöbből nyílik ki, ezzel megnövelve az oldalsó gyűrődőzónát.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)