Jump to content

Feladja az önvezető kamiont az UBER

2018. 07. 31. 09:47

Elég zűrzavaros ez a sztori, a Uber hivatalos álláspontja önmagában nem magyarázza meg ezt a váratlan döntést, egy kétéves akvizíció hirtelen kukázását.

Az Uber alig két éve vásárolta fel az önvezető kamionos teherfuvarozás rendszerét és technológiáját fejlesztgető Otto nevű startupot, de most úgy döntött, inkább mégsem foglalkoznak tovább a sofőr nélküli kamionokkal. Az innovatív online szolgáltatás szervezésével a hagyományos taxizás intézményét megrendítő Uber mintha nem egészen tudná, mit is akar pontosan kezdeni magával a jövőben. Vagy épp ellenkezőleg.

Nem fejleszti tovább a Uber az önvezető kamiont

A cég hivatalos álláspontja szerint az autonóm taxik most a legfontosabbak, ezért akarnak kizárólag erre a területre koncentrálni, a fuvart kereső kamionosok és a fuvaroztatni vágyó megrendelők összekapcsolását végző teherszállítás-szervező leányvállalat, a Uber Freight pedig addig is ellesz szépen magában, robot-kamionsofőrök fejlesztése nélkül.

Ez így elég sovány magyarázat, még azzal az indoklással együtt is, amit a Techcrunch által “elfogott”, a cég dolgozóinak szóló e-mailjében írt a Uber fejlesztési vezetője, Eric Meyhofer: “Tudom, hogy mind szuper-büszkék vagyunk arra, amit a kamionos üzletág elért és továbbra is látjuk a jövő hihetetlen ígéreteit, amit az önvezető technológia és a teherfuvarozás összekapcsolása jelenthet. De abban hiszünk, hogy az önvezető technológiát a személyszállításban kell tökélyre fejlesztenünk első körben, innen terjeszthetjük majd ki a teherszállításra is a rendszert, ez a legjobb út céljaink eléréséhez. Ezért fókuszálunk most csak egy csapatra, amely ezzel a témával foglalkozik.”

Rendben, de ehhez miért kellett megvenni az Ottót? Pillanatnyilag jó ötletnek tűnt? Vagy hogy ne kerüljön a konkurencia kezébe?

A döntés hátterében azért a nemes fő célra összpontosítás mellett alighanem szerepe van annak a kis jogi balhénak is, ami pár hónapja zajlott le a Uber és a LIDAR-technológiával foglalkozó Waymo között. A Waymo ipari kémkedéssel vádolta a Ubert (és az akkor már a cég tulajdonában lévő Ottót). A bíróság elé is citált Uber végül peren kívüli megegyezésben fizetett is a Waymónak valamennyit, az ügyet kirúgások is kísérték – vagyis nem kizárt, hogy az autonóm kamionok fejlesztését személyi okok miatt kellett felfüggeszteni.

(Forrás: vezess.hu / fotó: TechCrunch)