Jump to content

Önvezető rendszert tervez a Land Rover

2018. 05. 31. 13:24

Mostanra nincs kétség afelől, hogy az önvezető autózás jelenti a jövőt, arra azonban sokan nem gondolnak, hogy mi a helyzet ezekkel a rendszerekkel nehezebb körülmények között, úttalan utakon vagy éppen kemény terepen. A Land Rover, mint az egyik legnagyobb múlttal rendelkező terepjárókat gyártó márka ezt sem hagyhatja figyelmen kívül, és a hírek szerint CORTEX néven indított egy projektet, aminek célja, hogy olyan önvezető rendszert hozzon létre, ami bármilyen körülmények között megállja a helyét.

Minderre ráadásul 1,35 milliárd forintnyi angol fontot szánnak, és a cél természetesen az, hogy a márka vásárlóinak – akik azért olykor terepen is megfordulnak – sehol se kelljen feladnia az önvezető autózás kényelmét. Az persze más kérdés, hogy sokan pont szórakozásból térnek le az aszfaltútról, és így nyilván maguk szeretnének vezetni is, de ettől függetlenül mindenképpen érdekes ötlet mindez a gyáriaktól.

A Land Rover egy ötdimenziós rendszerrel próbálja majd meg elérni azt, hogy minden körülmények között tudja magát irányítani az autó. Ez azt jelenti, hogy kombinálják az akusztikus, a vizuális, a radaros, a fénnyel működő és a távolságérzékelő rendszereket, és az ezek által összegyűjtött adatokat egy intelligens, tanulásra is képes számítógép dolgozza majd fel, és a másodperc tört része alatt dönt arról, hogy mi legyen a következő lépés. „Nagyon fontos, hogy az önvezető rendszereinket is azok az elvárások alapján fejlesztjük, amelyeket a márkáink vásárlói elvárnak tőlünk” – emelte ki Chris Holmes, a Jaguar Land Rover kapcsolódással és önvezetéssel kapcsolatos kutatásokért felelős vezetője.

„Az önvezetés elkerülhetetlen az autóipar számára, és biztosítani azt, hogy a mi autonóm technológiánk a legélvezetesebb, legpotensebb és legbiztonságosabb megoldást nyújtsa a piacon, arra ösztönöz minket, hogy minél tovább feszegessük a határainkat. a CORTEX lehetőséget ad számunkra, hogy fantasztikus partnerekkel és szakértőkkel dolgozzunk együtt a jövő megvalósítása érdekében” – mondta büszkén Holmes úr. A projekt keretein belül új algoritmusokat fejlesztenek majd, optimalizálják a különböző szenzorokat és persze mindezt élesben is kipróbálják majd. Noha hazánkban a terepezés inkább szórakozás, és mi magunk szeretnénk irányítani az autót, nem nehéz olyan eseteket vagy éppen körülményeket elképzelni, amikor valóban jól jöhet az önvezetés az útról letérve is.

(Forrás: autopult.hu)