Jump to content

Levante Trofeo

2018. 03. 31. 21:28

A Maserati nem a legszebb és legkönnyebb időszakát éli mostanában, de a legendás olasz márka természetesen folytatja a munkát. New Yorkban például lepelezték a Levante SUV legvadabb verzióját, amely a Trofeo névre hallgat, és egy Ferraritól érkező V8-as szív élteti – mondanunk sem kell, ez kötelező lépés volt a gyáriaktól, hiszen az ilyen exkluzív hobbiterepesek világában bizony még ilyen teljesítményszinten is komoly harc dúl.

A Levante eladásai nem szárnyalnak úgy, ahogyan a Maserati remélte, de ez természetesen nem akadályozta meg a gyáriakat, hogy bemutassák a legvadabb verziót is, amely a Trofeo utónevet kapta. A csúcsváltozat bizony már első ránézésre is könnyen felismerhető: méretes légbeömlők, nyílások a motorháztetőn, egyedi, 22 colos keréktárcsák, hangsúlyos kipufogók és karbon elemek árulkodnak, hogy valami különlegessel van dolgunk – ha a C-oszlopon lévő emblémában található Trofeo felirat nem lett volna elegendő.

Az utastérben ugyancsak hamar szembe találkozhatunk néhány egyedi elemmel, mint például a a kontrasztvarrással ellátott sportülések fejtámlájában található Trofeo logó, vagy éppen a karbon betétek. Természetesen az exkluzív extrákból sincs hiány, így analóg órát, egyedi szőnyegeket és 17 hangszórós Bowers & Wilkins hangrendszert is kapnak majd a vásárlók a pénzükért – amiből nyilván elég sokat kell majd átutalni a Trofeóért.

A motortérben a Ferraritól érkező 3,8 literes duplaturbós V8-as található, amely nem kevesebb mint 590 lóerőt és 730 Nm-es csúcsnyomatékot bocsát a pilóta rendelkezésére. Ezzel egyébként a valaha volt legnagyobb literteljesítménnyel rendelkező Maserati modell lett a Levante Trofeo, aminek mindössze 3,9 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy elérje a 100 km/h-s lélektani határt, és még 300-nál is tovább tarthat a száguldás. Mondanunk sem kell, hogy mindezt a teljesítményt egy automata váltó továbbítja mind a négy kerékhez.

A nagy teljesítmény mellé egy új vezetési mód is jár, méghozzá Corsa néven, ami mindent a lehető legélesebbre hangol, és rajtprogramot is kínál. Állítható futóművet is kapott a legvadabb Levante, és a Maserati legfrissebb menetstabilizálója is bekerült, ami úgy kínál hatalmas élményt, hogy közben odafigyel arra, hogy ne legyen gond. Az újdonság nyártól lesz elérhető, és természetesen a legapróbb részletig személyre szabhatják majd a tulajdonosok – a képeken szereplő szürke példány egyébként egy exkluzív széria lesz, amely a bevezetést ünnepli, de csak Észak-Amerikában lesz elérhető.

(Forrás: autopult.hu)