Nem a Mercedes az első, amelyik külső légzsákokat tervezett, hiszen a Volvo már korában bemutatott egy megoldást, amely a motorháztető alól előtűnve borítja be a szélvédő alsó felét. A csillagosok azonban úgy látták, hogy a kemény A-oszlopok nagyobb veszélyt jelentenek, így ők erre dolgoztak ki egy megoldást. Ebben pedig egyébként igazuk van, ugyanis az Euro NCAP részletes tesztjei alapján a merev A-oszlopok jelentik a legnagyobb kockázatot az elgázolt gyalogosokra.
Az új technológia a felugró motorháztető továbbfejlesztése, amely szintén hozzátartozik. A légzsákok két szövetcsőbe kerülnek A-oszloponként: míg az egyik a tető felől, a másik a motorháztető alól robban ki, és mindeközben a gépháztető is megemelkedik, hogy az elgázolt gyalogos ne a kemény szélvédővel, hanem nagyobb részt a puha motorháztetővel találkozzon.
A németek egyébként még 2015 nyarán védették le ezt a technológiát, ám csak most lett nyilvános, így egyáltalán nem kizárt, hogy valamelyik hamarosan bemutatkozó modelljükbe már be is építik majd. A Porsche is próbálkozott már az A-oszlopokat eltakaró légzsákkal, ám ők belülre álmodták meg ezt, és az autóban utazókat kívánták megvédeni vele.