Jump to content

Jövő héten mutatkozik be az új VW Polo

2017. 06. 11. 09:27

Úgy tűnik, hogy a Volkswagennek nem sikerült sokáig titokban tartania a vadonatúj Polo formáit, ugyanis már lencsevégre kaptak egy prototípust, amin szinte semmilyen álcázás nem volt. Noha biztosra egyelőre semmit nem vehetünk, jó esély van rá, hogy valóban a kész kisautót láthatjuk a fotókon, hiszen a németek már gőzerővel tesztelik a Polo vadonatúj, hatodik generációját. Sokáig viszont már nem kell kérdőjelekkel élnünk: a jövő héten, egészen pontosan június 16-én mutatkozik be a modell.

Az sem kérdés, hogy a Polo ugyanarra a padlólemezre épül, amire a Genfben bemutatott Seat Ibiza, mindez pedig azt jelenti, hogy a típus egyrészt könnyebb lesz, másrészt pedig várhatóan a nagyjából a kifutó modellnek megfelelő külső méretek ellenére belül tágasabb lesz a jelenlegi szériánál. Az Ibizánál egyébként a 95 mm-es növekedést követően a két tengely között immáron 2564 mm mérhető (várhatóan a Polo értéke is ugyanez lesz), a kivitelezést pedig a Volkswagen rugalmas MQB A0 platformja segítségével tudták megoldani a szakemberek.

Az Ibiza esetében a szélesség is jelentősen, közel 9 cm-rel növekedett, s szinte biztos, hogy a Polo ugyanezt a receptet követi. Ehhez igazodva jóval nagyobbak lesznek a nyomtávok, így az új Polónak nem csak a belső méretei fejlődnek, de jobb lesz a stabilitása és nagyautósabban fog viselkedni. És a csomagtérről sem feledkezhetünk meg, ami az Ibizában már-már kompaktautós, 355 literes csomagtér ‘kapott helyet’, s biztosak lehetünk, hogy a Polo csomagtere sem lesz kisebb.

Műszaki szempontból a platform és az általa nyújtott előnyök nem érnek véget a praktikumnál, a hajtásláncokban is található némi újdonság. A motorpaletta bázisát biztos, hogy az Ibizához hasonlóan a Polóban is az új, egyliteres turbómotor képezi, természetesen három hengerrel, 95 vagy 115 lóerőre skálázott teljesítményverziókkal. Aki ennél több lendületre vágyik, annak a 150 lovas 1.5 TSI Evo motor biztosít dinamikus opciót. Mindeközben dízelfonton az 1.6 TDI 80, 95 és 110 lóerős kiadása lesz szerintünk választható, míg az alternatív hajtásra fogékonyak számára az 1.0 TSI 90 lovas, CNG-s verziója állhat rendelkezésre. A 2017-es Polo a motor függvényében öt- vagy hatgangos kézi váltókkal, illetve hétfokozatú DSG-vel vihető haza.

A hírek szerint az utastér minősége szintén fejlődik, akárcsak a felszereltség (természetesen az összes modern kényelmi, biztonsági, illetve multimédiás extra elérhető lesz), vagyis a Polo minden téren egy teljes kategóriát ugorhat előre. Mindezek alapján nem nehéz megjósolni, hogy az eddigi szériákhoz hasonlóan a Polo hatodik generációja is biztos sikerre számíthat, persze az is biztos, hogy a kategória (egyik) legdrágább képviselője lesz. 42 éves történelemmel és 14 milliós eladott példányszámmal azonban bizton kiérdemli a kíváncsiságot, amelyet a jövő hét folyamán már enyhíthetünk is.

 

(Forrás: autopult.hu / kép: indiacarnews)