Jump to content

Elvi megállapodást kötött a Volkswagen - ezzel túl vannak a nehezén?

2016. 04. 22. 09:00

Ezt a megegyezést a következő hetekben az igazságügyi tárcával és az FTC-vel közösen olyan megállapodásokká formálják, amelyekben a társaság kötelezettségeket vállal az ügy lezárásáért cserébe, de nem ismeri el, hogy hibázott.

Német sajtójelentések szerint Charles Breyer szövetségi bíró közölte, hogy a tervezett megállapodás alapján a VW a tulajdonos igénye szerint vagy megjavítja, vagy visszavásárolja a dízelbotrányban érintett autókat, és számottevő kártérítést ad a tulajdonosnak. A VW továbbá a csalás révén keletkezett környezeti károk ellensúlyozására befizet majd egy környezetvédelmi alapba. A részleteket június 21-ig kell kidolgozni, így azt is, hogy miként lehet megjavítani az érintett 580 ezer autót.

Azt még nem tudni, hogy a megállapodás mennyi pénzbe kerül majd a VW-nak. A Die Welt című német lap szerdán azt írta, hogy a VW autónként 5 ezer dollárt fizet a tulajdonosoknak. A cég ezt nem erősítette meg, és a ZDF német országos köztelevízió szerint más összegekről is hallani.

Egyelőre az sem világos, hogy az Amerikában kidolgozandó megállapodás alkalmazható-e majd máshol. Mindenesetre a német fogyasztóvédelmi szervezetek országos szövetsége (VZBV) az elvi egyezség hírére reagálva közölte, hogy nem lenne elfogadható, ha a VW nagyvonalúbb lenne az amerikai vásárlókkal, mint a németekkel.

A dízelbotrány azzal kezdődött, hogy az EPA tavaly szeptemberben megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásról szóló amerikai előírások. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte mintegy 11 millió gépjárművet érint, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

(Forrás: Autókalauz, MTI | Fotó: Bostonherald.com)