Jump to content

Februárban csökkentek a VW márka eladásai

2016. 03. 11. 16:00

A januári növekedés után a Volkswagen konszern eladásai stagnáltak, a VW márka eladásai pedig csökkentek februárban - derül ki a konszern honlapján közzétett értékesítési adatokból.

A Volkswagen konszern az összes márkájából az idén január-februárban 1,54 millió autót értékesített, 1,4 százalékkal többet, mint 2015 elején. A februárban eladott 693 ezer autó közel megegyezett az egy évvel korábbival.

Európában a konszern februárban 312 ezer autót adott el összes márkájából, 5,7 százalékkal többet, mint tavaly. A növekedés a nyugat-európai piacon 6,5 százalékos, a német belföldi piacon pedig 7,7 százalékos volt. Az Egyesült Államokban a Volkswagen márkáiból 37,7 ezer autó kelt el februárban, 7,2 százalékkal kevesebb, mint tavaly.

A Volkswagen konszern VW modelljeiből februárban világszerte 394 ezer autót értékesítettek, az év első két hónapjában pedig 915 ezret.

A januári 2,8 százalék emelkedés után februárban 4,7 százalékkal csökkentek a VW modellek eladásai az egy évvel korábbihoz képest. Az első két hónapban eladott mennyiség így 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a 2015 elejinél.

Az eladások a legnagyobb mértékben az Egyesült Államokban estek vissza, februárban 13,2 százalékkal, az év első két hónapjában pedig 13,8 százalékkal.

Oroszországban hét százalékkal, Brazíliában 39,5 százalékkal estek vissza a VW eladásai februárban. Kínában három százalékkal csökkentek az eladások - bár ez jórészt a holdújév miatti szünnapoknak volt tulajdonítható.

Európában a VW eladásai februárban nőttek, összességében 3,7 százalékkal 126 ezerre, ezen belül Nyugat-Európában 3,8 százalékkal, Kelet-Közép-Európában pedig - Oroszországot is beleértve - 3,0 százalékkal emelkedtek.

Fred Kappler, a Volkswagen konszern értékesítési igazgatója az eladások stabil alakulására számít az idén, Jürgen Stackmann a VW márka igazgatója pedig a VW modellek eladásainak "megközelítőleg stabil" alakulására.

(Forrás: Autókalauz, MTI | Fotó: 24.hu)