A cég közleményben tájékoztatott arról, hogy tavaly a 400 037 SEAT-ot adtak el világszerte, az értékesítés már harmadik éve növekszik. A SEAT számára az értékesítési volumen növelése továbbra is elsőrendű szempont. Ebben nagy szerepet szánnak a márciusban bemutatkozó terepjárónak, amellyel új szegmensben jelenik meg a márka.
A SEAT legfőbb piaca Spanyolország, ahol részesedése 7,5 százalékos. Tavaly a belföldi értékesítést 14,3 százalékkal, 77 ezer fölé tudták növelni. Fontos piac Németország is, itt 87 800 autót adtak el 2015-ben. Jók az eredmények Európán kívül is, Mexikóban, Algériában például 6 százalékos a piaci részesedés.
Az értékesítési igazgató jelezte, hogy a SEAT bővülésének kulcsa jelenleg a modellpaletta bővítése, az eddig kétmodelles márkából az új SUV bevezetésével már hárommodellessé válik. Az utóbbi években a kompakt szabadidőautók szegmense bővül a legerőteljesebben, ezért a cég arra számít, hogy az első teljes évben akár 60-70 ezer is elkelhet az új terepjáróból.
A cég tavaly novemberben azt jelentette be, hogy a következő két évében négy új modellel áll elő, ezek közül a SUV az első, amely márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be.