Úgy tervezték, hogy ez év szeptember 15-től olyan Euro 5-ös blokkokat alakítottak volna ki a nagyvárosokban, amely azt jelentette volna, hogy az ilyen zónákat a dízel üzemanyagos autók meg sem közelíthettek volna csak akkor, ha az adott területen életvitelszerűen élnek vagy dolgoznak.
Habár nem az összes városra lett volna ez érvényesítve, csak a nagyobbakra, ez közel 150 ezer autóst érintő intézkedés lett volna. Természetesen környezetvédelmi okokból tették volna mindezt, viszont azok az autósok, akik az Euro 5 szabvány autóival közlekednek, biztosan nem tudták volna lecserélni járművüket környezetkímélőbb verzióra. A legtöbben legalábbis nem, ugyanis csak heteket adott volna a kormány az érintetteknek, ami alatt a lehetetlennek egyenértékű intézkedést vezettek volna be.
A munkába járás kérdése mellett pedig az is kérdéses lett volna, hogy a bevezetés után használhatatlanná vált autók sorsa mi lesz?
Kénytelen volt a kormány is belátni, hogy ez végrehajthatatlan kérés tőlük, így 2024 október 1-től vezetik be azt, hogy a 300 ezer lakosnál nagyobb városokban érvényesítik az Euro 5 tilalmat. A megfelelő tömegközlekedési infrastruktúrával rendelkező városokban ez talán nem fog akkora fennakadást okozni és még van is idő arra, hogy mindezt megemésszék a lakosok.