Az, hogy nagyobb lesz az új Fabia, független a padlólemeztől. Az viszont, hogy biztonságosabb, jobban vezethető és okosabb, az újonnan alkalmazott MQB-A0 padlólemez hozománya. Ezt a platformot alkalmazza az egy számmal nagyobb Scala (és a Kamiq) is, így szolgáltatásaiban várhatóan ehhez zár majd a Fabia – azt már most is tudjuk, hogy LED-es fényszórókat és digitális műszerfalat kap.

Motorok és méretek: régen itt meg is állhattunk volna egy kisautó tárgyalásánál. A Fabia azonban többet tud ennél: közegellenállási együtthatója például a jelenlegi 0,32-ről a kategóriában eddig ismeretlen 0,28-ra csökkent, azaz csendesebb, stabilabb és takarékosabb lesz az autó. A légellenállás csökkentéséhez a modern számítógépes modellezés mellett a Fabiánál először speciális betéteket szereltek a keréktárcsákba, alaposan leburkolták a fenéklemezt, és a karosszéria több pontján apró légterelő elemekkel bontották meg a légörvényeket. Adu ászként bevetették a lamellával lezárható légbeömlőt is: amikor nem igényel intenzív hűtést a motor, kevesebb levegőt vezetnek át a hűtőradiátoron. Csak ez az egy megoldás akár 0,2 l/100km fogyasztás-csökkenést hozhat 120 km/óránál.
Említettük a biztonságot: a szilárdabb padlólemez mellett akár kilenc légzsák, felső bekötési ponttal is rendelkező Isofix gyerekülés-aljzatok, valamint egy sor elektronikus vezetőtámogató funkció került a kocsiba. Rendelhető adaptív tempomat, sávban tartó funkció, automatikus vészfékezés, jelzőtábla-felismerés, holttér-felügyelet és parkolórobot is.
Ennyi modern funkció után a Škoda akár el is engedhette volna a védjegyévé vált ’Simply Clever’ ötletes apróságokat, de nem tette: összesen 43 ilyen használatkönnyítő funkciót találunk a fedélzeten, ebből tizenhárom új. Töltőcsatlakozót kapott a visszapillantó tükör, így nem kell a műszerfalról táplálni a navigációs rendszert, okostelefont vagy fedélzeti kamerát. A hátsó utasok külön zsebecskébe helyezhetik telefonjukat, az első utasülés támlája ledönthető, a kalaptartó alatt tárolórendszert találunk.