Jump to content

Mercedes-AMG E-osztály 2021

2020. 09. 28. 19:37

Kínában leplezte le a találó SUV e:concept névre keresztelt villany-crossovert a Honda. Az autó még csak tapogatózás.

A Pekingi Autószalonon mutatkozott be az a Honda SUV e:concept tanulmányautó, amely a Honda e kisautó után másodikként képviselheti a japán autógyártót a tisztán elektromos járművek mezőnyében.

A Honda szerint sorozatgyártású modellt készít elő a crossover-koncepció, amely egyébként a cég első ilyen jellegű autója Kínában. Ennek talán (remélhetőleg?) ellentmond a furcsa, hegyes orrkialakítás, bár a műszaki tartalom így is meggyőző: fejlett vezetőtámogató rendszereivel már korlátozott önvezetésre is alkalmas. Ezt a funkcionalitást már az év vége előtt közúti tesztekre fogják Kínában; az elektromos szabadidőjármű csak ezt követően lép majd piacra.

Az utastérben 10,25 colos képernyőket találunk, de a csúcsverzión 12,25 a szériafelszerelés; a képernyőn magától értetődő módon külön AMG menüpontban jeleníthetők meg a sport-specifikus adatok. A digitális asszisztens mostantól tegeződik, nem magázódik (legalábbis sok piacon; Magyarországon majd meglátjuk, mennyire lesz barátságos az autó).

Új a kormánykerék is; duplaküllős kialakítása az S-osztály volánjához zár. Szériafelszerelés minden esetben a kilencfokozatú automata váltó, és annak kormányon elhelyezett kapcsolófülei.

Megújult a futómű: elöl új anyagszerkezetű perselyt alkalmaztak; az új, háromkamrás légrugózás kiváló rezgés- és zajelnyelés mellett széles körű állíthatóságával emelkedik ki. A rugóerő hirtelen irányváltásnál, intenzív gyorsításnál vagy lassításnál megnő, így csökken a karosszéria dőlése, billenése.

Szintén új az AMG Dynamic Plus csomag, amely a két kisebb modellvariánshoz kérhető, és látványra, valamint tudásra is sportosabbá teszi az autókat.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)