Jump to content

Lexus LS 600h

2020. 05. 09. 22:19

Japán lapok úgy tudják, visszatér az előző generációs Lexus LS 600h hajtáslánca – vagy legalábbis valami, ami nagyobb a jelenlegi V6-osnál.

A luxusautók ügyfelei nem szeretik a méretcsökkentést. A négyhengeres motor nem hathengeres, a V6-os nyilvánvalóan nem ér fel a V8-assal, és hogyan is érhetnénk be nyolc hengerrel, ha korábban tizenkettővel gazdálkodtunk.

Az utóbbi panasz az új generációs Toyota Century vásárlóközönségétől származhat, hiszen az elődmodell selyemfinomságú V12-es benzinmotorjának helyébe a kifutó Lexus LS V8-as hibrid hajtásláncát szerelték.

Az új generációs Lexus LS is megjárta egyébként: ezt a bizonyos V8-ast egy V6-osra cserélte a gyártó. Ez teljesítményében és nyomatékában is elmarad a korábbi nyolchengeres motortól, ám a 3 x 3 + 1 fokozatú erőátviteli egységnek köszönhetően mégis fürgébb és takarékosabb annál. Épp csak nem V8-as.

Ha minden igaz, hamarosan nem lesz oka panaszra az LS rajongótáborának: japán sajtóértesülések szerint visszatér az LS 600h, azaz megint lesz V8-as hibrid a Lexus palettáján.

Kérdéses ugyanakkor, hogy a régi, jól bevált motor tér-e vissza (esetleg az áttételmódosító rendszerrel kombinálva), vagy új nyolchengeres hibridet fejleszt-e a Toyota. Utóbbi mellett szólna, hogy a tervezett LC F-hez amúgy is készül az új, turbós V8-as; ha ennek áthangolt verzióját hibrid hajtásláncban is fel tudná használni a vállalat, azzal akár legnagyobb típusait (Lexus LX, Toyota Land Cruiser) is villamosíthatná.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)