Jump to content

Elektromossal bővít a MOL Limo

2019. 01. 26. 06:19

Több száz vadonatúj elektromos autóval akarja bővíteni a Limo flottáját a Mol, amivel párhuzamosan a benzinkutakon és azon kívül is új villanyautó-töltőket telepítenek. Interjú a Limo egyéves szülinapja alkalmából Sáreczky Richárd ügyvezető igazgatóval.

 

Kezdjük egy klasszikussal: milyen tárgyakat felejtenek az autóban a használók?

Karácsonykor egy nyers, fagyasztott csülköt felejtett az egyik felhasználó az autóban, de például gyerekülésből mindig várja vagy 3-4 darab a tulajdonosát az ügyfélszolgálatunkon.

Viccel?

Egészen meglepő, de volt olyan éjszaka, hogy összesen 7 darab gyerekülést felejtettek a szülők a kocsikban. Az egyik autónkban kettőt is.

Hogyan értékeli a rendszer első évét?

Kihívásokkal teli, de sikeres év volt. A több mint 40 ezer tag messze felülmúlja az előzetes várakozásainkat, hiszen az első évre 15 ezer regisztrációval számoltunk.

Kihasználtság szerint mi a sorrend a flottájukat alkotó autók között?

A Mercedes az első, második az elektromos Up, majd a benzines jön.

A Limót használó ismerőseim egyértelmű kedvence a villanyos VW, nagyon szeretik, ugyanakkor a benzinest kemény kritikával illették. Túlságosan lomhának, az egyikük már-már veszélyesen lassúnak nevezte a pesti forgalom lendületéhez képest.

A váltója lomha, nem az autó.

Igen, de ha a váltó lomha, akkor az autó is rugalmatlan.

Tudunk erről az ügyfélpanaszról, és már léptünk is: több lépcsőben elkezdtük lecserélni az automata váltóval szerelt benzines Upokat manuális váltósra, hamarosan 150 autónkat cseréljük, amelyek nagy része már manuális váltós lesz. Meg kell mondjam, nehéz döntés volt, mert az automatát kényelmesebb vezetni, ezért nehezen válunk meg tőlük.

Ön is tudja, városban igazán zöld és trendi egy kizárólag elektromos autókból álló flotta lenne. Nyilván üzleti megfontolás szól a jóval olcsóbb benzinesek mellett, de mégis adott a kérdés: lesz valaha ilyen?

Egyértelműen növelni szeretnénk, és fogjuk is az elektromos autók arányát a flottában, de mi próbálunk rendszerben gondolkodni. Azaz saját gyorstöltőket (MOL Plugee) is folyamatosan telepíteni a flotta megújítása mellett, jelenleg nyolc darabnál tartunk a zónán belül. Ugyanakkor az is fontos számunkra, hogy komplett ökoszisztémában gondolkodjunk: Magyarországon lignit és gáz elégetéséből keletkezik az elektromos energia egy része, és míg Budapestet az elektromos autók használata mentesíti a környezeti terheléstől, addig az erőművek tüzelőanyaga pont az ellenkezőjét eredményezi, csak éppen vidéken.

Mennyi új töltőt szeretnének telepíteni idén?

Jelenleg további 5 budapesti helyszínen telepít a MOL elektromos töltőket, és a felhasználói igények figyelembevételével vizsgálja a további lehetőségeket is. Fontos kiemelni, hogy felhasználóként itt nem csupán a MOL Limóra gondolunk, hanem a hétköznapi elektromosautó-tulajdonosokra is.

Milyen új elektromos autók flottába lépésére van a legnagyobb esély 2019-ben?

Sajnos a kis kategóriában nem olyan mértékű a gyártók fejlesztése, aminek mi örülnénk. Az elektromos Up ma már 5-6 éves technika. Megyünk márciusban a Genfi Autószalonra, megnézzük a legújabb elektromos modelleket, és készen állunk rá, hogy valami egészen új modellel bővítsük a flottánkat. A gyártóknak is megérné egy ekkora szereplővel társulva belépni az országba egy teljesen új modellel.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)