Jump to content

Még Porschébb lett a Cayenne

2017. 08. 30. 12:25

15 év és 750 ezer eladott autó után itt a Cayenne harmadik generációja. Az autó vadonatúj fejlesztés, de a formavilághoz nem nyúltak radikálisan a tervezők, beérték erőteljesebb orrkialakítással és módosított fényszórókkal – utóbbiak mindenképpen LED-esek, de akár adaptív mátrixvezérlést is kaphatnak.

A hossz 63 mm-rel nőtt, de a tengelytáv nem változott; a teljes magasság 9 mm-rel kisebb, a csomagtartó 670 helyett 770 literes. Mindez nem olyan fontos azonban, mint az, hogy a hátsó kerekek egy collal nagyobb átmérőjűek, és szélesebbek is, mint az elsők – itt sportautóinak példáját követi a Porsche.

Mindkét motorvariáns új, erősebb erőforrást kapott: a Cayenne 3,0 hathengeres turbómotorja 340 lóerős (elődje 300 LE volt), 450 Nm-es; 6,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 245 km/óra. A Cayenne S motorja csak 2,9 literes, de duplaturbós, így 440 lóerőt (+20 LE) és 550 Nm-t kapunk, a gyorsulás 5,2 mp, a végsebesség 265 km/óra. Mindkét modellhez kérhető a megújult tartalmú Sport Chrono csomag, ami 0,3 másodperccel fürgébbé teszi őket.

Átdolgozták a nyolcfokozatú váltót, az alapbeállítás mellett négy terepmódozat (sár, murva, szikla és homok) segíti a könnyed off-road használatot. A lengéscsillapítás adaptív, a kormányzás most először a hátsó tengelyre is hat. Feláras a légrugózás, valamint a 48 voltos rendszerrel működtetett, aktív kanyarstablizátor – a VW-csoport a jelek szerint egyszerre vezeti be összes luxus-újdonságán a funkciót.

Világújdonság viszont a volfrám-karbid bevonattal ellátott, opciós öntöttvas féktárcsa, amely hosszabb élettartamot és kevesebb fékport ígér; fehér nyereg és kifényesedő tárcsa teszi különlegessé megjelenését. A karbon-kerámia fékrendszer továbbra is a kínálat része.

Az autó akár 65 kilóval könnyebb elődjénél, a Cayenne verzió menetkész tömege már csak 1985 kilogramm, azaz két tonna alá fogyott a 4,92 méteres óriás.

A vezetőtámogató és szórakoztató rendszerek kínálata a konszern luxusválasztékánál megszokott szintet követi, a hifiket a Bose és a Burmester szállítja, különleges újdonság a terepezés minden mozzanatát részletesen naplózó, videófelvételeket is rögzítő fedélzeti diagnosztikai rendszer, ami egyfajta oktatóprogramként szolgál a gyakorlatlan pilóták számára.

(Forrás: vezess.hu)