Még hétfőn jelent meg az Automotive News amerikai szakportálon az az értesülés, név nélkül nyilatkozó forrásokra hivatkozva, hogy az FCA elutasította “egy jól ismert kínai autógyártó” vételi ajánlatát, mert azt túl alacsonynak tartotta. Az ajánlattevő kilétét homály fedi, többen azonban az egyik legnagyobb kínai független autógyártóra, a Geely-re tippeltek.
A kínai cég, hogy elejét vegye a további találgatásoknak, szerdán bejelentette, hogy tavaly “bizonyos témában” valóban tárgyalt a Fiat Chrysler céggel, de újabb megbeszélésekre már nem került sor, miután idén májusban megvásárolta a legnagyobb malajziai autógyártó, a Proton 49,9 százalékát és ezért egyelőre nem is tervez újabb külföldi akvizíciót. A Geely egyik illetékese ugyanakkor nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy “valamelyik másik kínai autógyártó” valóban zörget a Fiat Chrysler ajtaján.
A Geely tulajdonában van a svéd Volvo Car Corp. autógyár és 51 százalékos a tulajdonrésze a brit Lotus Cars sportautógyártóban, de tulajdonosa a London Taxi Co. vállalatnak, és megvásárolta a dán Saxo Bank 26 százalékát is, amivel a pénzintézet főrészvényese lett.
A Geely szerdán hozta nyilvánosságra, hogy féléves profitja 650 millió dollár lett, 128 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál. A kínai autógyártó féléves forgalma 89 százalékkal nőtt az idei első hat hónapban éves összevetésben.
A Geely részvényára 0,8 százalékos emelkedéssel zárt szerdán a hongkongi értéktőzsdén, és ezzel a piai tőkeértéke elérte a 22 milliárd dollárt.
A Fiat Chrysler részvényét szerdán délután 5 óra körül, a kereskedés leállítása előtt fél órával 2,73 százalék drágulással 10,92 eurón jegyezték a milánói értéktőzsdén. A kereskedés korai szakaszában azonban 11,13 eurón, 1998 júliusa óta a legmagasabb szinten is állt az FCA részvényára.