Jump to content

Tudtad ezeket a Tesláról?

2019. 05. 15. 19:37

Napjaink legmeghatározóbb elektromos autóinak gyártója a Tesla, amely csakúgy, mint például az Apple, el tudta érni, hogy az emberek divatból vásárolják termékeit. Ami jó, hiszen ezek a teljesen elektromos autók a környezetszennyezést is mérséklik a helyben nulla károsanyag-kibocsátással.

A Tesla Motorst Martin Eberhard és Marc Tarpenning alapította 2003 nyarán, Musk egy évvel később, 2004-ben szállt be a bizniszbe.

A Tesla Roadster volt az amerikai cég első modellje. Ennek az autónak annyi problémája volt, hogy végül maga Elon Musk is azt nyilatkozta, a Roadster egy borzalmas autó. Ebből az elektromos sportautóból szűk 2500 darabot gyártottak 2008 és 2012 között.

2020-ban azonban érkezik az utód, ami jó eséllyel kiküszöböli az előző Roadster gyermekbetegségeit. Az autó beígért végsebessége 400 km/óra és hatótávja állítólag meg fogja haladni az 1000 kilométert. 1,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Az ígéretek igazságtartalmára egyszer talán fény derül. Az első ezer autót Founders Series (alapítói széria) kivitelben lehet előjegyezni. Az ár negyedmillió dollár, és az egész összeget előre le kell tenni az asztalra. Az alapmodell már 50 ezer dolláros előleggel előjegyezhető.

Az okostelefonokhoz hasonlóan az összes Tesla-modell szoftverfrissítése az internetről érkezik, amelyről értesítést küld az autó multimédiás rendszere a felhasználó felé.

A Teslákban található levegőtisztító-rendszert “Bioweapon Defense Mode”-nak (biofegyverek elleni védelem) nevezik, ugyanis a vállalat állítása szerint az ő rendszerük háromszázszor több baktériumot, ötszázszor több allergént, hétszázszor több szmogot és nyolcszázszor több vírust képes megszűrni, mint a hagyományos autók pollenszűrője.

Néhány olyan vicces funkció is bekerült a fedélzeti szórakoztató egységbe, mint például a szellentést szimuláló hang. A sofőr ezzel megviccelheti utasait, ugyanis ha bekapcsolja a funkciót, akkor a kormányon lévő egyik gomb segítségével tudja aktiválni a hangeffektet, például akkor, amikor valaki pont lehuppan az anyós ülésre.

2020-ra állítólag csak a Tesla több lítiumion akkumulátort gyárt majd, mint a 2010-es évek elején az egész világ akkumulátorgyárai. A Tesla Motors létrehozott egy divíziót Tesla Energy Group néven, amelynek feladata a Tesla-modellekben használt energiatároló egységek fejlesztése és gyártása, továbbá ezen technológia értékesítése olyan partnerek számára, mint például a Daimler (Mercedes) vagy a Toyota.

A Tesla árbevétele 2018-ban 3,4 milliárd dollár volt, ami átszámítva 982 milliárd forint, és idén márciusban törlesztette a cég egy 900 millió dolláros adósságát. Viszonyításképp szerepeljen a cég vesztesége is, ami az idei első negyedévben 702 millió dollár volt.

2014-ben a Tesla minden szabadalmát elérhetővé tette, hogy azokat bárki felhasználja. A lépés legfőbb célja az volt, hogy a versenytársak minél nagyobb mértékben építsék be az általuk kifejlesztett megoldásokat saját termékeikbe, ezáltal ugyanis a Tesla megoldásai válnak meghatározóvá a piacon.

2017 februárjában a cég elhagyta nevéből “Motors” tagot. A változtatást követően a vállalat neve hivatalosan “Tesla Inc” lett.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)