Jump to content

A kis autók varázsa

2021. 04. 21. 06:51

Ma már egy kisautóval szemben is komoly elvárásokat támasztanak az ügyfelek. Hogy ez jó-e vagy sem, azt most hagyjuk: nézzük a jelenséget az új Toyota Yaris példáján keresztül.

Nem könnyű manapság kisautót fejleszteni. Míg ugyanis egy nagyobb modellnél viszonylag jól körülírhatók az elvárások (legyen sportos, legyen kényelmes, legyen praktikus), a B-szegmens vásárlói a jelek szerint mindent szeretnének egyszerre. Cuki kisautót játékos, de egyedi személyiséggel, amely egyszerre jól parkolható és élvezetesen vezethető, legyen stílusa, de férjen el benne mindenféle kacat, meg lehetőleg a gyerekek is hátul.

A kategória újonca, a Toyota Yaris jól mutatja, milyen összetett a feladat. A modell biztonságáról és új hibrid hajtásláncáról már írtunk, most a kényelmi megoldásokat nézzük meg, az oldalra széthúzott első ülésektől a zajcsillapításon át az elektronikus ketyerékig. 

Nem szokásos, hogy egy négyméteres kisautóban 10 colos (25 centis!) képátlójú, színes head-up kijelző legyen. Pedig itt az van, mégpedig biztonsági megfontolásból: ne pislogj jobbra-balra, nézd az utat. Maga a műszerfal puhább, a műszeregység lejjebb költözött, a kormánykerék kisebb lett – úgy tűnik, a Toyota újra feltalálta a Peugeot iCockpit megoldását.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)