Jump to content

Jöhed a hibrid Mazda

2020. 04. 24. 22:15

Egy új szabadalmi bejegyzés arról tanúskodik, hogy a Mazda komolyan fontolgatja egy forradalmian újszerű, három villanymotort és egy bolygódugattyús belső égésű erőforrást alkalmazó, összkerékhajtású hibrid hajtáslánc bevezetését.

A modern autóiparban a Mazda gyakorlatilag egyetlenként maradt távol eddig a hibridszcénától. Ez azonban hamarosan változni fog, méghozzá rendkívül stílusosan: egy szabadalmi bejegyzés arról tanúskodik, hogy a márka hagyományait felelevenítő, bolygódugattyús, avagy forgótárcsás (vagy feltalálója után Wankel-) motor köré épülő benzin-elektromos egységet fejlesztenek.

A Wankel-motor ismételt, hatótávolság-növelő egységként való alkalmazása már felmerült a tisztán elektromos MX-30 crossoverhez. Most azonban valami egészen másról van szó – másról, mint amit valaha is láttunk.

Az elöl található forgótárcsás benzinmotor egyfelől áramfejlesztőként táplálja a hátsó tengelyt hajtó 25 kW-os villanymotort. Másfelől ugyanez a benzinmotor (ami elvileg bármilyen konfigurációjú lehetne, a Wankel helytakarékossága miatt ésszerű választás) közvetlenül is képes a hátsó tengelyt hajtani – hogy milyen erőátvitelen keresztül, arról egyelőre nincsenek információk.  Amikor nem ettől a benzinmotortól kapja az áramot, a 25 kW-os villanymotort egy apró (3,5 kWh, 48V) lítiumion akkumulátor táplálja.

Az elsődleges hajtást a három villanymotorra bízza a Mazda, de mivel se ezek teljesítményét, se a Wankel-motor teljesítményét nem közölték, egyelőre csak találgathatunk a további részletekkel kapcsolatban.

Az új rendszer paraméterei papíron egybevágnak azzal a filozófiával, amelynek szellemében a Mazda szokatlanul csekély, 35,5 kWh kapacitású akkuval szerelte fel első villanyautóját, az MX-30-ast: ahogy oly sokan, a Mazda is úgy véli, hogy a nagykapacitású, nehéz akkumulátorok zsákutcába terelik a villanyautókat.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)