Jump to content

Ismét frissült a Mazda6

2019. 08. 10. 11:58

A most futó Mazda6 alig több mint négy éve, 2013-ban mutatkozott be, és már nagyon korán, 2015-ben átesett egy frissítésen – ami ráadásul nem is elhanyagolható módosításokkal járt. Úgy látszik, a japánok tovább követik a tendenciát, ugyanis némi meglepetésre a sokak által jövő évre várt generációváltás helyett ismét megújították középkategóriásukat, ráadásul ezúttal még alaposabban, mint korábban.

 

A külsőt tekintve a legnagyobb változás a KODO formanyelv legújabb változatának honosítása, ami az új CX-5-ről már ismerős lehet. Mindez a fényszórókon és a jellegzetes hűtőrácson túlnyúló motorháztetőt és ennek köszönhetően még agresszívebb tekintetet jelent, de a króm elemek is még nagyobb hangsúlyt kapnak, és a lökhárítókat is átszabták a japánok. Hátulról ezúttal is szinte elhanyagolhatóak a módosítások. A lámpabúrák alatt már felszerelségtől függően LED-es fényforrásokat találunk. Emellett az új 17 és 19 colos kerekek, valamint az új vörös színárnyalat teszi aktuálisabbá a szedán és kombi verzióban is elérhető modellt. A képeken szinte csak a kombi látható, de ez ne tévesszen meg senkit, hiszen a négyajtós is frissült, de a lényeg úgyis az autó orrán található, ami megegyezik a két változat esetében.

Az utasteret szinte teljesen átszabták a mérnökök, aminek köszönhetően még az eddiginél is finomabb megoldásokkal és anyagokkal találkozhatunk majd, a csúcsverzióban például Alcantara ajtó és műszerfali betétek, különleges fabetét és átfogó bőrkárpitozás is van. Emellett a klímakonzol is megújult, a változatlan szoftverrel dolgozó központi rendszer pedig határozottabb kontrasztú, élesebb megjelenítésű 8 colos képernyőt kapott. A CX-5-höz hasonlóan a HUD immár a szélvédőre is vetíthet, a műszercsoportban pedig egy 7 colos, személyre szabható színes kijelzőt találunk. A Mazda6 összességében még komolyabb benyomást tesz majd a frissítés után kívül és belül egyaránt.

A japánok azonban a lemezek alatt sem hagyták érintetlenül az autót, ugyanis a Mazda6-ba bekerülnek a gyáriak legmodernebb vezetéstámogató és biztonsági rendszerei, melyeket az i-ACTIVESENSE nevű opció fog majd össze. Ezentúl megállásra is képes adaptív tempomatot illetve 360 fokos kamerarendszert is nyújt majd az autó az olyan kényelmi extrák mellett, mint az elsőként elérhető ülésszellőztetés, de ez még mindig nem minden, ugyanis a motortérről sem feledkeztek meg a gyáriak.

Sajnos az Amerikában elérhetővé tett 2,5 literes, 250 lóerős turbós benzinest Európában nem kapjuk meg, de azért a japánok a meglévő erőforrásokat sem hagyták érintetlenül. A Mazda több helyen is hozzányúlt a meglévő motorokhoz, így például a kétliteres szívó benzines alacsony fordulaton 6,4 %-kal nagyobb nyomatékkal és jobb gázreakciókkal szolgál majd, míg a 2,5 literes szívó egység ezentúl 40 és 80 km/h között fix sebességnél akár két henger lekapcsolására is képes lesz.

(Forrás: autopult.hu / fotó: pixabay.com)