Jump to content

Szülinapos frissítés az Audinál

2018. 07. 20. 12:22

Ahogyan várható volt, a tegnap kiszivárgott képek után nem kellett sokat várni, hogy az idén éppen 20 éves Audi TT frissített verzióját bemutassa az Audi. Az RS változat kivételével minden kivitelről lerántotta a leplet a négykarikás gyártó, sőt egy ünnepi modellel is készült, ami a típus 20. születésnapját hivatott megünnepelni, és stílusában az őselődöt idézi.

A tegnap már látott fotók után a külső nem hoz nagy meglepetést: ahogyan az egy frissítés alkalmával lenni szokott, leginkább a lökhárítókhoz nyúltak hozzá a gyáriak, de a hűtőmaszk is új rácsozást kapott. A friss, 18-20 colos keréktárcsák és az új árnyalatok sem maradhattak el, hátul pedig a lámpák alatt új légkilépőket is hasítottak a TT-re a mérnökök, ezzel hangsúlyozva tovább az autó sportosságát. Az S (a képeken kékben) és az S line (a képeken a sárga kabrió) változatok a kipufogókat leszámítva – amiből a vérbeli S-nek kétszer kettő van – szinte ugyanazt hozzák látványban.

Az utastér gyakorlatilag érintetlen maradt, ami azonban egyáltalán nem meglepő, hiszen a TT-nek talán ez a legerősebb pontja, köszönhetően például a nagyon vagány, légbeömlőkbe integrált klímapaneleknek vagy éppen a teljesen digitális műszerfalnak – de azért a mutatós kormány sem utolsó. Modern technológiákból sincs hiány: a fényszórók akár mátrix LED-es változatban is rendelhetők, és természetesen mindenféle vezetéstámogató és biztonsági extrával is teletömhető a TT.

A hajtáslánc kínálat is megújult némileg, ugyanis mostantól a beszállót a négykarikások kétliteres, 197 lóerős, turbós benzinmotorja jelenti, míg a következő lépcsőfok ugyanennek a szerkezetnek a 245 lovas verziója jelenti – ez 17 illetve 15 lóerős erősödést jelent. A TTS is ugyanezt az egységet használja, és bár az új WLTP normák miatt – ahogy több más autó is a Volkswagen konszernnél – valamivel gyengébb lett, összességében gyorsabbnak ígérik a gyáriak. A korábbi 310 helyett ezúttal 306 tagú ménest kapunk, ám a németek egy tizedet így is lefaragtak a 0-100-as sprintből, így a Coupé már 4,5, a Roadster pedig 4,8 másodperc alatt éri el a lélektani határt.

Arról egyelőre nincs szó, hogy mi lesz a mostanáig elérhető kétliteres dízelmotorral, de a TT RS verziómég biztosan frissül majd – habár arról egyelőre nem beszéltek a gyáriak, hogy a finom külső újítások mellett a 2,5 literes, öthengeres turbómotoron is faragnak-e. Ahogyan az előbb már említettem, az Audi egy különleges, TT 20 Years kivitellel is készült, ami az 1995-ben, még koncepció formájában bemutatott őselőd stílusát örökölte meg.

(Forrás: autopult.hu / fotó: autocar.co.uk)