Jump to content

Páncélos Škoda Superb Combi

2018. 05. 31. 13:34

Páncélozott autókból nincs hiány a piacon, legalábbis a kereslethez viszonyítva. A Škoda most mégis úgy gondolta, hogy ideje lesz egy újabb, visszafogottabb alternatívát nyújtani azoknak, akik kerülnék a feltűnést. A cseh gyártó ugyanis bemutatta a Superb Combi páncélozott verzióját, ha esetleg valaki úgy érezné, hogy a család nincs eléggé biztonságban – vagy esetleg valamelyik magyar állami vezető úgy gondolná, hogy szüksége van az extra biztonságra.

Viccet félre téve, a gyáriak nyilván nem a félős családapák számára lett kitalálva, azonban második példánk már sokkal inkább megállhatja a helyét, de szerencsére hazánkban azért ilyen komoly védelemre nincs szükség. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy máshol komoly hasznát veszik majd a PAS 300-as védelemmel ellátott Superb Combit, ami kézifegyverek és repeszek ellen nyújt leginkább biztonságot.

Valószínűleg a gyáriak is úgy gondolták, hogy leginkább hatósági használatra vásárolják majd az autót, ugyanis alapból be van építve egy sziréna és villogók is, amikhez egy panel is tartozik az utastérben. A változtatások csupán az ilyenkor szokásos elemekre terjednek ki: golyóálló üveg, nagy szilárdságú acél és kompozit anyagok teszik ellenállóvá a karosszériát, de a defekttűrő abroncsok sem maradhattak el. Mindez persze rengeteg plusz súlyt jelent, így a fékeket és a futóművet is ehhez igazították.

A lemezek alatt némi meglepetésre nem a Superb izmos, benzines turbómotorja, hanem a kétliteres dízel 190 lovas verziója foglal helyet – valószínűleg a nagy nyomaték okán. A végsebesség nem sokkal lett rosszabb, hiszen a 190 km/h-t állítólag így is képes elérni a kombi, ám a gyárilag 8,4 másodperces 0-100-as sprint valószínűleg sokat romlott. A biztonságot ugyanakkor meg kell fizetni: a 190 lovas Superb Combi közel 11,5 milliós alapárához képest (összkerékhajtással és automata váltóval) a páncélozott kivitel nagyjából négyszeres áron, több mint 43,5 millió forintért vihető haza.

A hatalmas felár ugyanakkor nem meglepő, hiszen a páncélozott autók között még így is olcsónak számít az autó. Az átépítésben egyébként egy angol vállalat segítette a cseheket, és mint kiderült, közel három évig dolgoztak együtt, mire megszületett az autó. Noha szükség valószínűleg nincs rá, nem lepődnénk meg, ha a magyar állam is beszerezne legalább egy példányt, hiszen bármikor jól jöhet egy páncélozott autó, és végre abból a márkából is elérhető, aminek már évek óta lelkes híve az állam.

(Forrás: autopult.hu)