Jump to content

Range Rover SV Coupe

2018. 03. 08. 21:56

Valószínűleg már sokan nem emlékeznek rá, de a legelső Range Rover 1970-ben még háromajtósként mutatkozott be. A gyáriak persze észben tartották ezt is, és közel ötven évvel az őselőd bemutatkozása után idén ismét bemutattak egy „kupé” változatot. Az újdonságot az angolok egyedi igényekkel foglalkozó részlege, az SVO alkotta meg, és mindössze 999 darab készül majd belőle.

Range Rover néven már eddig is elérhető volt kupé változat, hiszen az Evoque már bemutatkozás óta elérhető háromajtós változatban. Ez azonban ne tévesszen meg senkit, ugyanis a Range Rover SV Coupe névre hallgató újdonság a modellcsalád legnagyobb tagjának alapjain született meg. Ennek megfelelően a főbb elemek is a Range Roverről érkeznek, mint például a fényszórók vagy éppen a főbb formák, de természetesen rengeteg egyedi elem is megtalálható az autón.

Ilyen például az új hűtőrács és lökhárítók, de az oldalsó légbeömlő-szerű függőleges elem is más formát kapott. Az olyan jellegzetes Range Rover elemek, mint például a fekete oszlopok miatti lebegő hatású tető, illetve az egyenes övvonal, természetesen visszaköszönnek az SV Coupén is. A tervezők olyan finom részletekre is odafigyeltek, mint keret nélküli ablakok, de az újdonság lesz az első Range Rover, ami gyárilag kérhető lesz 23 colos keréktárcsákkal. A 144 fénydiódával dolgozó, pixel-lézer LED fényszórókról sem szabad megfeledkezni – a tompított fény LED-ekkel, a távolsági pedig lézeres technológiával működik.

Igazi Range Roverhez méltón a terepképességek is fontosak: maradt a 90 centis gázlómélység, de a 3,5 tonnás vontatási kapacitás is figyelemre méltó – bár a hasmagasság 8 mm-rel alacsonyabb lett. A motortérben egyébként a Range Rover paletta legerősebb erőforrása található. Az ötliteres V8-as 565 lóerőt bocsát a pilóta rendelkezésére, természetesen nyolcsebességes automata váltón és összkerékhajtáson keresztül. A hatalmas méreteknek és a tömegnek hála persze ne várjunk sportautós menetteljesítményeket, de az 5,3 másodperces 0-100-as sprint azért így is bőven elegendő mindenre, akárcsak a 265 km/h-s végsebesség.

(Forrás: autopult.hu)