Jump to content

Kétféle változatban jött meg az elektromos Hyundai Kona

2018. 02. 28. 20:27

Ahogyan a Hyundai korábban ígérte, ma le is leplezte vagány városi terepjárójának teljesen elektromos változatát. Az új Kona Electric több szempontból is a piac egyik legérdekesebb elektromos autója lett, amit mutatós formái mellett kiemelkedő képességei is alátámasztanak – a koreaiak hatalmas erőfeszítéseit látva pedig nem is csodálkozunk ezen. Nézzük is, hogy mit tud pontosan az autó.

Kezdjük talán a legfontosabbal, azaz a hajtáslánccal: a Kona Electric rögtön kétféle verzióban lesz elérhető, melyek teljesítmény és hatótáv, azaz akkuméret szempontjából térnek majd el egymástól – ami nem meglepő, hiszen ezek össze is függenek. Már az alapváltozatban is egy 39,2 kWh-s akkumulátort találunk, a teljesítmény pedig 135 lóerőre adódik. A hatótáv már ebben az esetben is 300 kilométerre adódik, ráadásul a jóval szigorúbb, új WLTP norma szerint, ami közelebb állhat a valósághoz. Az izmosabb kivitel 204 tagú ménest kínál, az energiát pedig egy hatalmas, 64 kWh-s akkumulátorból nyeri, ami akár 470 kilométerre is elegendő „naftát” szolgáltathat – persze minden a körülményektől és a felhasználás módjától függ.

A nyomaték mindkét változat esetében egységesen 395 Nm, ahogyan a végsebesség is 167 km/h. A 0-100-as sprint esetében azonban természetesen van eltérés: az erősebb kivitel 7,6, a gyengébbik pedig 9,3 alatt tudja le a műveletet. Ezek a hatótávolságok egyébként 14,8 és 15,2 kWh/100 kilométeres értéket alapul véve jöttek ki.  Az autó képes lesz akár 100 kW-os DC gyorstöltőt is kezelni, aminek köszönhetően mindkét akku 54 perc alatt tölthető 80%-ra. Egyszerű otthoni aljzatról azonban meggyűlhet a bajunk a méretes energiatárolókkal – ahogyan azt korábbi elektromos autó tesztjeinkben is tapasztalhattuk.

A Kona Electric tehát az egyik legnagyobb hatótávot kínálja majd a piacon, ráadásul ezt kellemes teljesítménnyel ötvözi – és akkor a vagány, divatos megjelenésről még nem is beszéltünk. Ahogyan az várható volt, a mérnökök jócskán átszabták az autó orrát az elektromos változat esetében. 

(Forrás: autopult.hu)