Jump to content

Az új Mercedes-Benz G-osztály

2018. 01. 19. 14:05

Ízelítők végeláthatatlan sora kísérte érkezését, a felhajtás pedig ezúttal valóban indokolt volt: 1990 óta nem történt teljes generációváltás a Mercedes-Benz G-osztály esetében. Eddig. Most azonban itt van az új iteráció, amelyet ha kívülről nehéz is megkülönböztetni, belül új fejezetet nyit a modell történelmében.

Az igazi terepjárókon nem fog az idő. A 10-20 milliós kategóriában a Land Rover Defender hódított aktualizált tartalommal, de jóformán változatlanul évtizedeken át, felette pedig a Mercedes-Benz G-osztály vált hasonló legendává 1979-es premierje, és eddig egyetlen generációváltása óta. Közel 28 esztendőnek kellett eltelnie, de most megérkezett a csillagos ikon új kiadása, amely főleg a belső térre helyezi a hangsúlyt.

Az ős-G alapformái maradtak, ám az új LED-es fényforrások – különösen az alul ülő hátsó – alapján könnyen beazonosítható az új generáció, ha elég közelről nézzük. A sarkos formák, a kocka jellegű felépítés, valamint a kívülre helyezett zsanérok maradtak, épp úgy, mint a strapabíró műanyag betétek és egyszerű, funkcionális kilincsek. A pótkerék megmaradt a csomagtérajtón, csak éppen a tolatókamera feljebb vándorolt. Ha már asszisztens rendszerek: ezek terén is az E- és S-osztály aktuális legfejlettebb megoldásait veszi át az új G-osztály.

A terepes ikon manapság legnagyobb hírnevét az arabok által közkedvelt, teljesen elborult V12-es és V8-as AMG kiadásokkal szerezte, de a G-osztály koránt sem csak erről szól. Az osztrák Magna által gyártott modell vérbeli terepjáró, továbbra is létraalvázzal, kapcsolókkal igény szerint akár teljesen összezárható differenciálművekkel. Tudását pedig a kőkemény Schöckl tesztpályán is bizonyította – terepen legalább annyit tud, mint elődje.

Kényelemben viszont sokkal többet ígérnek, például az új fejlesztésű, elöl kettős háromszöglengőkaros, hátul merev tengelyes felfüggesztésnek köszönhetően. A modell szabad magasságát a tengelyek magasabb felépítésével növelték 270-241 mm-re, az előd 60 centiméteres gázlómélységére pedig még 10 centimétert kínál rá alapból az új generáció. Nem csak ez, de a lényeges terepszögek is javultak, például az oldaldőlés szöge 6 fokkal, 35 fokra.

(Forrás: autopult.hu)