Jump to content

Megérkezett az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio – 28 milliótól elérhető

2017. 12. 14. 12:58

Az Alfa Romeo nem viccelt, amikor bemutatta első SUV-ját, és rögtön a legvadabb, Quadrifoglio Verde (QV) változatban rántották le róla a leplet. A QV kivitel piaci bevezetése azonban azóta is váratott magára, míg a normál változatok már viszonylag régóta elérhetőek. Most azonban végre a Zöld Pokol leggyorsabb SUV-ját is megrendelhetjük akár hazánkban is.

A Stelvio QV ugyanazt azt az exkluzív 2.9 V6 Bi-Turbo benzinmotort kapta meg – amelyet egyébként a Ferrari technológiai és fejlesztési szakértelmének felhasználásával építettek meg – amit a Giulia QVis. Az alumínium szerkezetű erőforrás legnagyobb teljesítménye 510 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 600 Nm. A motorhoz egy különleges hangolású, nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik, amely Race (verseny) üzemmódban mindössze 150 ezredmásodperc alatt vált fokozatot, és mind a négy kerékhez eljuttatja a hatalmas erőt – normál körülmények között a Q4 rendszer a hajtóerő 100 százalékát a hátsó tengelyre irányítja, de szükség esetén akár 50 %-ot is előre tud küldeni.

Álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a végsebesség pedig 283 km/h, amit többek között a kiváló, 3,6 kilogramm/lóerős tömeg/teljesítmény aránynak köszönhet. Az autó elöl újonnan kifejlesztett, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaz, félig virtuális kormányzási tengellyel, amely optimálisan szűri ki az útegyenetlenségeket, és gyors, pontos kormányozhatóságot biztosít.

Az Alfa Romeo ezen konfigurációja kanyarban is állandó mértékű kapcsolatot biztosít az abroncs futófelülete és az aszfalt között, ami kivételesen jó oldalirányú tapadást szavatol. Az eredetileg a Giulián debütált, egyedülálló integrált fékrendszer (IBS) a Stelvio QV fedélzetén is megjelenik, de felárért karbon-kerámia féktárcsák is elérhetőek.

Természetesen a külső sem maradt érintetlen: méretes légbeömlők, látványos szélesítések és agresszív részletek árulják el, hogy nem egy átlagos Stelvióval van dolgunk – már ha az első sárvédőn lvéő négylevelű lóhere nem lenne elég egyértelmű. Az utastérben is sportos részletekkel találkozhatunk, mint például a karbon betétek, a sportülések, a sportkormány és a piros kontrasztvarrás és díszítések.

(Forrás: autopult.hu)