Jump to content

Új időszámítás – bemutatkozott az új Mercedes-Benz CLS

2017. 11. 30. 13:01

A Mercedes-Benz az új CLS érkezésével már régóta lázban tartja a rajongókat, a Los Angelesi Autószalonon azonban végre leleplezték az egykor kategóriateremtő modell harmadik generációját. Az ízelítőknek köszönhetően már eddig is tudtuk, hogy mire számíthatunk, de most végre teljes valójában megcsodálhatjuk a németek négyajtós kupéját, amely kívül és belül egyaránt alaposan megújult.

A harmadik generációs CLS a vadonatúj E-osztály alapjait használja, így a minőség megkérdőjelezhetetlen. Persze akárcsak eddig, ezúttal is teljesen egyedi külsőt kapott az autó, de ahogyan azt már korábban is sejteni lehetett, a CLS lett az első sorozatgyártású modell, amely megkapta a csillagosok legfrissebb, a korábbiaknál szögletesebb formanyelvét. Noha a Mercedes-Benz stílus továbbra is rögtön szembetűnő, az elöl és hátul egyaránt sarkos fényszórók újat hoznak, még ha profilból szinte semmit nem is változott az autó.

A teljesen lekerekített tetővonal, és az ezzel együtt szintén nagyon hasonlóra sikerült hátsó mellett azért mégis szembetűnő az újdonság, ami egyébként méreteket tekintve nem sokat változott: hosszban nagyjából 5,5 centit nőtt, míg magasságából 1 centit veszített, így még nyúlánkabb lett – és ezzel együtt agresszívabb is. A Mercedestől megszokott módon a bevezetést egy különleges, Edition 1 változattal kezdik meg, amely egyedi, matt-szürke fényezést és szinte minden elképzelhető extrát megkap – beleértve az AMG csomagot és az egyéb kényelmi és biztonsági extrákat.

Az utastérben már jóval szembetűnőbb a rokonság az E-osztállyal, hiszen néhány részletet leszámítva tulajdonképpen teljesen megegyezik a műszerfal és a középkonzol kialakítása. A legszembetűnőbb különbséget a frissített S-osztályból ismerős kezelőszervekkel ellátott kormány jelenti, de ezen kívül legfeljebb olyan apróságok tűnhetnek fel, mint az ajtóbetétek tetején más házat kapó Burmester hangszórók, vagy éppen a szellőzőrostélyok, melyek bár megegyeznek az E Coupé megoldásaival, ezúttal hangulatvilágítást is kaptak.

Természetesen a legmodernebb multimédiás rendszert és szinte minden elérhető extrát megkapunk, így például az akár sávváltásra is képes, félig önvezető rendszertől kezdve a különleges LED-es fényszórókon át az S-osztályban bemutatkozott ENERGIZING comfort opcióig minden megrendelhető – utóbbi egyébként az autó szinte minden részletét, beleértve például a klimatizálást, a hangulatvilágítást és a hangrendszert, az általunk kiválasztott „hangulathoz” igazítha. A hátsó sorban az jelent újdonságot, hogy az eddig csupán kétszemélyes ülőpadon immár hárman is helyet foglalhatnak, az üléstámlákat pedig 40:20:40 arányban dönthetjük le, így kibővítve az alapból 520 literes csomagteret.

(Forrás: autopult.hu)