Jump to content

Mazda Kai koncepció

2017. 10. 25. 18:36

A Mazda jelenlegi, KODO névre keresztelt formanyelve szinte osztatlan sikert aratott, így nem csoda, hogy a japánok ezen az úton kívánnak továbbmenni, és csak finomabb változtatásokon kereksztül szeretnének hozzányúlni ezekhez a formákhoz – ahonnan még van visszaút, ha a vásárlóknak mégsem tetszene. Tokióban végre bemutatkozott a Kai névre keresztelt tanulmány, mely a következő generációs 3-as megoldásait vetíti előre, és bár a megszokott formákat használja, mégis hoz némi újdonságot – és nem csak külső tekintetében.

Az előző generációs CX-5 volt az első sorozatgyártású Mazda, ami megkapta a KODO formanyelvet, és úgy látszik, hogy a jelenlegi változat is egyfajta kiindulópont lehet az újabb modellek számára. Legalábbis erről árulkodik a Kai, amely az SUV-hoz hasonlóan agresszív frontkialakítást kapott: a jellegzetes hűtőrács és az azzal összejátszó fényszórók maradtak, de az élesebbre húzott lámpák és a túlnyúló motorháztető még vadabb összképet fest.

A dinamizmus eddig is jellemző volt a Mazda3-ra, de a Kai tanulmány a letisztultabb megoldások mellett fokozott sportosságot ígér: a tetőív és a hátul hirtelen emelkedő övvonal is erről árulkodik, de a hátsó fénytestek is „csúnyán” néznek az autó mögött haladókra. Mindez a látványos, koncepciós elemekkel feldobva még vagányabb összképet fest.

Az utastér is mérvadó lehet a következő generációs Mazda3 esetében. Belül a Kai ugyanolyan letisztult, mint a külső terén, és némileg talán meglepő, hogy a japánok nem helyettesítettek mindent érintőképernyőkkel és digitális megjelenítőkkel – sőt, ami van, azt is inkább elrejtették. Ezek alapján talán annyit állapíthatunk meg biztosan, hogy a mérnökök vízszintesen igyekeznek majd széthúzni az autót, és talán elbúcsúzhatunk a középkonzol tetejére biggyesztett multimédiás kijelzőtől is.

A lemezek alatt is a jövőt találjuk a koncepcióban, ugyanis a motortérben a Mazda vadonatúj, kompressziós gyújtással működő benzines egysége található, ami a SKYACTIV-X névre hallgat. Az új egység 20-30 %-kal hatékonyabb lehet a mostani változatoknál, és 10-30 %-kal erősebb is – igaz, sajnos meg kell majd barátkoznunk egy kis turbóval is. A Kai formáival tehát kezdhetünk ismerkedni, de úgy gondolom, hogy ez senkinek nem fog problémát okozni – sőt, alig várjuk, hogy bemutatkozzon az új Mazda3, de a koncepciós részletektől azért el kell majd búcsúznunk.

(Forrás: autopult.hu)