Jump to content

Amerika kapja a Subaru ínyencfalatait

2017. 06. 28. 16:43

A Subaru igyekszik visszaszerezni az utóbbi években kissé megfakult hírnevét és két igazán izgalmas újdonsággal reprezentálja, hogy a márka égisze alatt születő modellek mit sem veszítettek sportosságukból, gyorsaságukból. Noha csak az USA számára áll rendelkezésre a két jövevény, érkezésük mellett nem mehetünk el szó nélkül.

Elsőként a hátsókerékhajtással felvértezett, Toyota-génekkel rendelkező BRZ kupé STI verzióját vesszük számba, amelynek életre hívásával pályázásra is alkalmas autót teremtettek a japánok. Sokan persze nagy reményeket fűztek az STI által felkészített verzióhoz, illetve nyilván mindenki számított a kétliteres boxermotor megnövelt teljesítményére, nekik bizonyára csalódás, hogy plusz lóerők nem szerepelnek a csomagban. A tS nevet viselő, radikális felé elmozduló modell azonban ezen kívül többféle, a pályázáshoz hasznos mechanikai kiegészítést kapott.

A legjobban látható megoldás a méretes, manuálisan állítható hátsó szárny, amely karbonból készült és a Subaru Technica International szerint jelentősen növelni képes a leszorítóerőt. Ezt a légterelőt számos, elöl és alul található további aerodinamikai elem egészíti ki. A BRZ létezése óta ráadásul ez az első alkalom, hogy a Subaru 18 hüvelyk átmérőjű könnyűfém felniket tesz elérhetővé. A méretes görgőkre 215/40 R18 méretű Michelin Pilot Sport 4 abroncsokat húznak. A megfelelő mértékű lassító erőről ezúttal a Brembo által szállított, növelt teljesítményű fékszerkezetek gondoskodnak, s természetesen a sportfutómű sem maradhatott el, melyet esetünkben a Sachs biztosít. Az igényes tuningot mindemellett a beépített plusz merevítések is jellemzik.

Az utastérben az autó külsején is felbukkanó piros árnyalattal készült kontrasztvarrás fokozza a hangulatot, de a különkiadás emblémája is megjelenik számos helyen kívül és belül egyaránt. Az 500 példányra limitált tS széria emellett speciális műszeregységet, vörös biztonsági övet és keret nélküli visszapillantót kapott. A gyártás 2018-ban kezdődik meg, s az értékesítés a soron következő Impreza WRX STI Type RA forgalmazásával párhuzamosan indul meg az Egyesült Államokban.

A pályázásra alkalmasabb BRZ különkiadás mellett a fiastyúk égisze alatt egy további különleges széria, a WRX STI Type RA (“Record Attempt”) is megszületett, mely nevéhez híven a rekordok porba tiprására igyekszik fókuszálni – nem titok, hogy a cél a Nürburgring Nordschleife tempós gyorsköre. Egy kis teljesítménygyarapodást követően a japánok 2,5 literes, négyhengeres boxermotorja 310 lóerővel áll a startvonalhoz, ám a lényeget itt sem az erőforráson végzett módosítás jelenti.

Az erőforráshoz egy továbbfejlesztett, hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik, rövidebb váltóutakkal és rövidebb harmadik sebességi fokozattal. A nagyteljesítményű szedán Bilstein futóművet kapott mindkét tengelyhez, illetve a finomhangolt menestabilizátor (VDC) is fokozza a tempót. A 19 colos könnyűfém felnik mögött ugyancsak Brembo fékek várják, hogy mélyet haraphassanak a tárcsákba, a kellő tapadásról pedig 245/35R19 méretű Yokohama Advan sportpapucsok gondoskodnak.

A Type RA szériát olyan kifinomult és igényes megoldások jellemzik, mint a karbonból készült motorháztető és hátsó légterelő, s persze a tömegcsökkentést szem előtt tartva a pótkeréknek is búcsút mondtak az alkotók. A megtakarításnak hála, pár kilóval könnyebb lett az autó, azonban a Subaru nem árulta el, hogy pontosan mennyit sikerült lecsípni az 1535 kilós tömegből.

Odabenn is történtek változások: a vezetőt és utasát immáron Recaro sportülések fogadják, illetve a piros-fekete motívumok ugyanúgy megjelennek odabenn, ahogy az autó külsején is. A gyártó a BRZ-hez hasonlóan 500 példányt értékesít a rekorddöntésre készülő WRX STI-ből is, amely a zöld pokol leggyorsabb négyajtósa címet szeretné kiérdemelni a közeljövőben.

(Forrás: autopult.hu / kép: Subaru)