Gerry McGovern, a vállalat formatervező igazgatója azt is bejelentette a napokban, hogy a hivatalos bemutatás közelebb van, mint gondolnánk, vagyis immár biztos, hogy nem kell sokáig várnunk az új Defenderre. A vadonatúj Discoverynél is fejlettebb megoldásokat ígér a Land Rover a Defender új iterációja esetében. Ráadásul a hagyományos arányok és a kiváló terepszögek megmaradnak, amely az új technikai megoldásokkal felvértezve a világ legjobb terepjáró-képességét ígéri.
A formailag az elődhöz hű újdonság sokkal fejlettebb gyártási technológiákkal készül majd, és miközben megőrzi a sokoldalúságát a készülő változatok tekintetében is, mázsákkal lehet könnyebb, emellett pedig sokkal kulturáltabb és dinamikusabb lesz. Ehhez a meglévő alapokat használja a márka, vagyis a két nagy Range Rover modellsorozat 2922 és 3120 mm-es tengelytávú platformját, amelyet rövidebb túlnyúlásokkal kombinál, nagyobb hasmagasság mellett. Az így létrejövő 4,7-4,9 méteres kiadások valószínűleg ötajtósak lesznek, a háromajtós megoldás pedig eltűnhet, de aztán az is elképzelhető, hogy később erre az állításra rácáfol a márka.
Technikai oldalról is a gyártó technikájának krémjét örökli a típus, így helyenként alumínium csökkenti majd a Defender súlyát, a lemezek alá pedig fejlett kétliteres turbómotorok kerülhetnek majd, hatfokozatú kézi és nyolcfokozatú automataváltóval, elektromosan vezérelt differenciálzárakkal és felezővel. Természetesen opciók tekintetében a lehető legfejlettebb tételek kerülnek az extralistára.
A fejlettebb alapokkal együtt jóval drágább árakra is számíthatunk, mint az előd esetében, de tekintve, hogy az előző Defender őskori technikája ellenére is sikeres volt 10-15 millió forintos áron, a 15-20 millióért immár valóban jó autónak ígérkező új generáció is határozottan népszerű lehet.