Az új középső légzsákot az ülés háttámlájának belső oldalára telepítik, így nincs szükség középső konzolra ahhoz, hogy az segítsen az utasokat a helyükön tartani. A fejlesztés első oka, hogy megakadályozzák az utasoknak az autó középső vonalán túli kilengését egy esetleges oldalirányú ütközés során, és hogy csökkentsék annak az esélyét, hogy nekicsapódjanak a másik első ülésen utazónak.
– Az Euro NCAP 2020-ig tartó időkeretben átgondolja még a jövő tesztelési protokollját, ugyanis az oldalsó hatástól való védelem egyre fontosabb befolyásoló tényező lesz az oldalsó törésteszt értékelésekben – mondta el Dirk Schultz, a felfújható biztonsági rendszerek vezetője a ZF aktív és passzív biztonság részlegénél.
Azért, hogy segítsenek fejlett karakterisztikákat létrehozni, az új rendszer tartalmaz egy külső légzsák kötelet, amit a hátsó ülés keretéhez rögzítenek, így az a légzsákot helyben tudja tartani, amikor kinyílik. Hozzá tartozik továbbá egy kicsi, speciális zsák, ami a szükséges merevséghez biztosítja a nagy nyomást. Ez kell ahhoz, hogy távol tartsa az utazók vállait és a fejét egymástól és a többi belső elemtől.
A ZF oldalirányú ütközéseknél segítséget nyújtó technológiák tárházát fejleszti. Az új terv segít az utazók és balesetek egy nagyobb spektrumát lefedni, és segíthet az ötcsillagos biztonsági osztályozás elérésében a jövőben.