A tavalyi év egyik legkedveltebb modellje egyértelműen a Bugatti Veyron utódja, a Chiron volt. A sportjárgány rengeteg frissítésen esett át, nézzük is át röviden ezeket, még mielőtt rátérnénk az idei autókra:
A motorba új turbókat pakoltak, viszont továbbra is egy W16-os egységről beszélhetünk. A W elrendezés gyakorlatilag két V8-as egybeépítéséből származik, melyek két-két vezérműtengellyel rendelkeznek, így a W16-os összesen négy vezérműtengelyt tartalmaz. Mindez 1500 lóerő teljesítmény előállítására képes, míg nyomatéka 1600 Nm, melyet egy hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó oszt szét mind a négy kerékre.
Álló helyzetből alig 2,5 szekundum alatt gyorsul fel 100-ra, de a 200-ig való 6,5 másodperces-, valamint a 300-ra való 13,6 másodperces gyorsulása még ennél is lenyűgözőbb. A teljes arzenálját bevetve 420 km/óráig képes felpörögni, ami bizony világrekordnak számít az utcára szánt autók kategóriájában. A Chiron mintegy 154,2 kilóval nehezebb, mint a Veyron, ezen felül 82 milliméterrel hosszabb, 40 milliméterrel szélesebb és 53 milliméterrel magasabb. Egy szó, mint száz: Lenyűgöző!
Na de térjünk is vissza a bevezetőben beígért témára!
Év végén majd biztosan jót mosolygunk ezen a listán, hiszen sok újdonságról még említés szinten sem rántották le a leplet, szóval az alábbi lista a jelenlegi bejelentések alapján lett összeállítva - meg persze a szubjektív véleményünk és személyes ízlésünk is közrejátszik.
Chevrolet Colorado ZR2
Minden megtalálható rajta, illetve benne, amire egy autós vágyhat. 4x4-es meghajtás, megbízható dízelmotor, tetszetős off-road stílus... Kétségtelenül az egyik legjobban várt pickup és tökéletes vetélytársa lesz a Ford Raptornak.
Toyota Supra
Bizony, végre visszatér sokunk nagy kedvence! Persze sokak szerint még akár balul is elsülhet a BMW-vel kötött partnerségi viszony, mondván "ez már nem lesz ugyan az, mint annak idején". Ettől függetlenül egyértelműen itt a helye a listánkban.
Honda Civic Si és Type R
A Honda modellcsaládja ismét új tagokkal bővül, de még most sem lehet megunni őket! Az Si-változat várhatóan 230 lóerőt-, míg a Type R-változat 340 lóerőt tud majd előállítani.
Ford Bronco
Egy igazi legenda és nagyon úgy néz ki, hogy kissé retro külsővel fog visszatérni - sokak örömére. A Ford egyelőre semmi konkrétat nem árult el vele kapcsolatban, de már csak idő kérdése.
Alfa Romeo Stelvio
Lényegében a Giulia sport szedán egy magasabb, továbbgondolt változata, melynek piaci debütálására 2018-ban kerül sor. Egyes spekulációk szerint a motorházteteje alatt egy 505 lóerős erőforrás fog munkálkodni.