Jump to content

A Volkswagen elektromos autók fejlesztésébe invesztálna

2016. 08. 05. 15:00

A német gépjárműgyártó csoport akár tízmilliárd eurót is fordíthat a beruházásra, amelynek célja az önállóság megteremtése, vagyis a függőség megszüntetése az ázsiai akkumulátor-beszállítóktól. A VW így az amerikai Tesla példáját követheti, amely már el is kezdte felépíteni Gigafactory nevű akkumulátor-gyárát, amely 4-5 milliárd dollárba kerülhet és 2018-ban kezdheti el a termelést.

A Handelsblatt szerint a VW vezetése egyelőre mérlegeli a lehetőségeket, így még az is nyitott kérdés, hogy az üzemet Németországba, Kelet-Európába vagy Ázsiába telepítsék-e.

A VW német munkavállalóinak érdekképviselete és Alsó-Szászország tartomány - a VW egyik fő részvényese - amellett kardoskodik, hogy Németországban épüljön fel a gyár. Arra hivatkoznak, hogy az elektromos meghajtású kocsik gyártásához a belsőégésű motorral működő autókhoz képest a kevesebb alkatrész miatt kevesebb munkaerőre van szükség, így a villanyautók előretörése munkahelyeket fenyeget, és ezt a folyamatot valamennyire ellensúlyozni lehet az akkumulátorgyártás fejlesztésével.

Az első terveket június közepén mutatja be a felügyelőbizottságnak Matthias Müller vezérigazgató, aki a dízelbotrány után új irányba akarja fordítani a cégcsoportot. A fő célok közé tartozik az elektromos és hibrid meghajtású modellek kínálatának bővítése, a VW részarányának növelése a villanyautók piacán.

A társaság tavaly 67 ezer villanyautót értékesített, a többség hibrid - benzinmotorral is felszerelt - kocsi volt. Ezt a számot 2025-re egymillióra akarják növelni.

A csoporthoz tartozik az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Porsche, a Scania, a Seat, a Skoda, a Volkswagen és a Volkswagen haszonjárművek márka.

(Forrás: Autókalauz, MTI | Fotó: Dailytech.com)