"Nem szeretnénk, ha felkészületlenül érne bennünket az a pillanat, amikor ismét fellendül a piaci forgalom" - mondta Mark Ovenden, a Ford oroszország vállalata, a Ford Sollers vezérigazgatója. "Az orosz fogyasztók jóval kitartóbbak, mint nyugati társaik" - jegyezte meg. "Folytatjuk a beruházásokat, már a következő fejlesztési ciklus megtervezésén dolgozunk. Oroszország számunka hosszú távú elkötelezettséget jelent."
Tavaly a gazdasági recesszió 40 százalékkal vetette vissza a korábban Európában második legnagyobb orosz személygépkocsi piacot. A Ford viszont annak ellenére is folytatta fejlesztéseit az országban, hogy amerikai konkurense, a General Motors Co. teljes mértékben kivonult az orosz piacról.
Elkötelezettsége az idei első negyedévben meghozta a gyümölcsét, a Ford eladásai 93 százalékkal szöktek fel az egyébként 17 százalékkal zsugorodó autópiacon. Éves eladásaiban a Ford nem számít az első negyedéveshez mérhető növekedésre.
A Ford tavaly öt új modellt mutatott be az orosz piacon és ezeket is a korábbinál magasabb belföldi alkatrészaránnyal. A Ford 2015-ben kezdte meg a Focus, a Mondeo és a Fiesta személygépkocsi modellek, valamint a Transit furgon és az Explorer SUV modellek gyártását Oroszországban, ahol a Kuga és az EcoSport SUV modelljei is készülnek.
A Ford Sollers az európai piaci forgalom növekedésére és a rubel gyenge árfolyamára való tekintettel az Oroszországban gyártott modellek európai exportját tervezi az idén.