Jump to content

2022-re az alapfelszereltség része lesz az automatikus fékezés

2017. 04. 10. 15:00

Maga a technológia már föl lett találva, sőt egyes modellek használják is, viszont 2022. szeptember 1-től kezdve - az előzetes tervek szerint - ennek az alapfelszereltség részének kell lennie.

A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal a héten bejelentette, hogy egy paktum került aláírásra 20 különböző autógyártóval. Ez többek között azt tartalmazza, hogy a fent említett időponttal bezárólag, minden gyártósorról leguruló modell alapfelszerelésének része kell legyen az úgynevezett automatikus fékezés.

Hasonlóval már találkozhattunk, hiszen a Volvo XC60 IntelliSafe rendszere automatikusan működésbe lép (értsd: fékez), ha a hirtelen az autó elé kerülő gyalogos vagy biciklis előtt nem fékezne időben a sofőr. Az algoritmus valahogy úgy képes mindezt megítélni, hogy a gyorsaság és a szenzorok által mért távolság alapján kiszámolja a féktáv hosszát, és ha a kritikus értékhez közelítve még mindig nincs fékezés, akkor az IntelliSafe cselekszik helyettünk. A rendszer egyéb hasznos funkciói továbbá az Adaptív tempomat, amely gondoskodik a biztonságos követési távolság tartásáért, 360 fokos kamerájának köszönhetően madártávlatból látható minden környező akadály, ráadásul a reflektor szabályozásával sem kell ezentúl foglalkoznunk.

Ha van már egy működő rendszer, miért kell 2022-ig várni?

Mivel mindaz, ami az előbb elhangzott, az egyelőre még eléggé kezdetleges. Nem azt mondjuk, hogy nem működik megfelelően, de mint mindenen, úgy ezen is biztosan van mit fejleszteni.

Ráadásul az érintett autógyártók valószínűleg szeretnének hozzátenni ehhez valami egyedit, és bizony az ilyen fejlesztések nem 2 fillérbe kerülnek, és nem is fél év alatt készülnek el.   

Az IHS előrejelzése szerint 2022-re az újonnan forgalomba helyezett autók 25 százaléka fogja ezt a technológiát alapfelszerelésként tartalmazni - ez jelenleg mindössze 3,5 százalék.

Kapcsolódó videó

(Forrás: Autokalauz.hu | Fotó: Volvo)