Jump to content

Már most világelső a Bugatti Chiron

2016. 03. 02. 15:30

Az autógyártás történelmének legnagyobb teljesítményű utcára szánt hiperjárgányává avanzsált elő a frissen debütáló Bugatti Chiron. Honnan kapta a nevét? Milyen specifikációkkal bír? A továbbiakban többek között ezekre is fény derül.

Az olasz, francia illetve német gyökerekkel rendelkező sportautógyártó vállalat tavaly évelején jelentette be hivatalosan, hogy nem fognak több Veyron modellt gyártani, a 450. az utolsó. Valamivel később arról is tájékoztatást adtak, hogy már dolgoznak az utódon, alig egy évet kell rá várni. Nos, elérkezett hát a várva várt pillanat, nézzük, hogy hivatalosan mire képes a Bugatti Chiron.

Mindenekelőtt térjünk ki a bevezetőben feltett első kérdésre: A Chiron névadója szorosan kötődik a Bugattihoz, hiszen az egyik leghíresebb autóversenyzőjüket Louis Chiron-nak hívták - ezzel tisztelegnek az emléke előtt.

Specifikációk

A motorba új turbókat pakoltak, viszont továbbra is egy W16-os egységről beszélhetünk. A W elrendezés gyakorlatilag két V8-as egybeépítéséből származik, melyek két-két vezérműtengellyel rendelkeznek, így a W16-os összesen négy vezérműtengelyt tartalmaz. Mindez 1500 lóerő teljesítmény előállítására képes, míg nyomatéka 1600 Nm, melyet egy hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó oszt szét mind a négy kerékre.

Álló helyzetből alig 2,5 szekundum alatt gyorsul fel 100-ra, de a 200-ig való 6,5 másodperces-, valamint a 300-ra való 13,6 másodperces gyorsulása még ennél is lenyűgözőbb. A teljes arzenálját bevetve 420 km/óráig képes felpörögni, ami bizony világrekordnak számít az utcára szánt autók kategóriájában.

A Chiron mintegy 154,2 kilóval nehezebb, mint a Veyron, ezen felül 82 milliméterrel hosszabb, 40 milliméterrel szélesebb és 53 milliméterrel magasabb.

Mennyi az annyi

A jelenlegi álláspont szerint 500 darabot fognak belőle gyártani, bár annak idején a Veyronnál is több gördült le a gyártósorról, mint azt elsőre gondolták. A modell sikerességét mi sem bizonyíthatná jobban, minthogy már most 150 elkelt belőle, darabonként 2,4 millió eurós áron (megközelítőleg 740 millió forint). Persze ez csak az induló összeg, hiszen aki egyedivé szeretné varázsolni újdonsült Chironját - márpedig szinte egytől-egyig ez a jellemző -, annak picivel többet kell kicsengetnie.

A Volkswagen-konszern fennhatósága alatt álló gyártó továbbá azt is elárulta, hogy a Veyron modellekkel nagyon sokat buktak, viszont a Chironnál már optimalizálták a gyártási munkálatokkal járó költségeket, és 100 százalékig biztosak abban, hogy pozitív mérleggel fognak zárni a végelszámolásban.

(Fotók: Drew Phillips, Autoblog.com)