A tervezet szerint ugyanis arról lenne szó, hogy a 70-et betöltő személyek csak úgy tarthatnák meg a jogosítványukat, ha különböző teszteket teljesítettek.
Elgondolkodtató, hogy vajon hány jogosítvány veszne így a semmibe – vagy azért, mert el sem végeznék ezeket a teszteket, vagy azért, mert nem sikerülne -, azonban koránt sem biztos, hogy a 70 évnél akár jóval fiatalabbak, a jogosítvány megszerzése után néhány évvel is meg tudnák tartani a vezetői engedélyüket.
A Központi Statisztikai Hivatal eredményeire hivatkozva azonban az derül ki, hogy a 2021-es év ¾ ében a 46-64 éves korosztályúak (2917 esetben) és a18-30 év közöttiek (2980) közel egyformán teljesítettek baleset okozásában. A 31-45 év közöttiek esetében ez a szám 2846 volt.
Bármennyire is hihetetlen, de a 65-98 közötti korosztály ugyanebben az időszakban mindössze 1471 esetben okolható balesetért. Természetesen ennek az is oka lehet, hogy a nyugdíjba vonult sofőrök már nem járnak naponta dolgozni, nem használják olyan gyakran az autót.