Az idei júniusi eladási adat minden idők leggyengébb hatodik havi adata volt 1996 óta.
A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 46,7 százalékkal, 8003-ra esett, piaci részesedésük 5,7 százalékra zsugorodott a tavaly júniusi 8,1 százalékról.
Júniusban 62 ezer 005 új benzinüzemű autót adtak el, ez 28,2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk 46,4 százalékról 44 százalékra mérséklődött.
A múlt hónapban kizárólag a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása nőtt éves összevetésben, 14,6 százalékkal, 22 737-re, miközben a piaci részesedésük 10,7 százalékról 16,1 százalékra ugrott.
A hibrid-elektromos (HEV) autókból 14 978 talált vevőre júniusban, 7,3 százalékkal kevesebb éves összevetésben, a piaci részesedésük így is 8,7 százalékról 10,6 százalékra emelkedett.
Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán júniusban a legkeresettebb új autó a Vauxhall Corsa (5014), a Tesla Model Y (4194) és a MINI (3055) volt.
Az SMMT májusban rontotta az idei évre vonatkozó eladás-várakozását, azzal számol, hogy 2022-ben 1,72 millió új autót értékesítenek, 4,5 százalékkal többet a tavalyinál, az eddig becsült 1,89 millió helyett.
Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.
Az új autóknál tavaly a dízelüzemelésűek piaci aránya 8,2 százalékra esett a 2020. évi 16 százalékról, a benzines autóké pedig 55,4 százalékról 46,3 százalékra csökkent. Eközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 6,6 százalékról 11,6 százalékra, a külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) hajtásúaké pedig 4,1 százalékról 7 százalékra ugrott.