A személygépkocsi-gyártás visszaesésének legfőbb oka továbbra is a nagymértékű chiphiány. További fontos ok, hogy a kolíni Toyota gyárban a gyártási program változása következtében leálltak a Citroen és a Peugeot kiskocsik gyártásával. Az új modell - Aygo X - bevezetése folyamatban van - mutat rá a közlemény.
Minden tizedik Csehországban előállított új kocsi elektromos autó volt.
A három nagy csehországi autógyártó közül a nosovicei Hyundai éves összevetésben 17 százalékkal növelte termelését és januárban 21 601 autót gyártott. A legnagyobb cseh autógyár, a német Volkswagen konszernhez tartozó mladá boleslavi Skoda Auto 62 352 darab kocsit gyártott, 13 százalékkal kevesebbet, mint egy éve. A kolíni Toyota termelése 40 százalékkal 8704 autóra esett vissza januárban. A villanyautók részesedése a Hyundaiban 40 százalékos, míg a Skodában 6 százalékos volt. Általános várakozás, hogy a helyzet az év folyamán javulni fog és a chiphiány fokozatosan megoldódik - olvasható az autóipari szövetség közleményében.
Az autóbuszok és a motorkerékpárok gyártása januárban éves összehasonlításban emelkedett.