Ennek oka, hogy a BMW megoldása bizonyos szempontból az E Ink-re, azaz az e-olvasókban használt elektronikus papírtechnológiára és a korábbi – Fitbit által felvásárolt – Pebble okosórára is támaszkodik.
A BMW iX Flow E Ink felületi bevonata sok millió mikrokapszulát tartalmaz, amelyek átmérője az emberi hajszál vastagságának felel meg. Ezek mindegyike negatív töltésű fehér, illetve pozitív töltésű fekete pigmenteket tartalmaz. A választott beállítástól függően, az elektromos mező segítségével történő stimuláció hatására igény szerint a fehér vagy a fekete pigmentek gyűlnek össze a mikrokapszula felületén, így a karosszéria a kívánt árnyalatot kapja.
Ugyanakkor a piacra kerülés jelenleg nincs tervben, a BMW tájékoztatása alapján egyelőre egy haladó kutatási-fejlesztési projektről van szó.
Az innovatív festési séma egyetlen gombnyomással aktiválható. A színek jelenleg a fehérre, a feketére és a szürkére korlátozódnak. Az autógyártó tájékoztatása alapján azonban ez is befolyásolja az elektromos járművei hatékonyságát.
Mivel a fehér felület a feketénél sokkal több fény visszaverésére képes, így erős napsütésben és nagy melegben csökkenthető a jármű és az utastér felmelegedése. Hűvösebb időben pedig a sötétebb tónusok segíthetik a jármű melegen tartását – tájékoztatott a vállalat.
Amint azt ez a fejlesztés is jól mutatja, a személyre szabott megoldások az autóiparban is egyre népszerűbbek. A legtöbb gyártó azonban inkább az utastérre összpontosít a különféle szoftveres fejlesztések és a sofőr által preferált járműbeállítások révén.
A BMW a jelek szerint most „kitekint” a belső térből. Az természetesen már más kérdés, hogy mennyire is lehet tartós egy ilyen típusú festési megoldás például jégesőben vagy nagy viharban - írja az iotzona.hu.