Most először kínál az ütközést aktív elkormányzással elkerülő holttérfigyelő asszisztenst a Ford Focus, szintén első ízben választhatnak a kompakt Fordhoz automata váltós mild hibrid hajtásláncot az ügyfelek. Ugyanitt a kategória legnagyobb, 13,2 colos érintőképernyője is szót érdemel: ez csak három azoknak a fejlesztéseknek a sorából, amelyeket az új modellévben a gyártó bevezet alsó-középkategóriás típusán.
Ami a formavilágot illeti, átrajzolták a motorházfedelet, és áthelyezték rá a Ford emblémáját – ezzel a megoldással már a közelmúltban megújult Fiestán is találkozhattunk. Mostantól alapáras a LED-fényszóró. Ez egyúttal ködlámpaként is szolgál, ami letisztultabbá teszi az autó megjelenését. Hátul is LED-esek a lámpatestek, amelyek sötétített búrát és új belső szerkezetet kaptak. Mindegyik felszereltségi szinten más és más lesz a hűtőmaszk, illetve az orr rajzolata.
A hajtáslánckínálat újdonsága, hogy mostantól hétfokozatú duplakuplungos váltóval is rendelhető 48 V-os mild hibrid erőforrás. A speciális váltó sportos használat során akár három fokozatot vált vissza egyszerre, később kapcsol fel, illetve kézzel is váltható – erre az ST-Line kivitelnél kormányra szerelt fülek szolgálnak. Az 1,0 literes mild hibrid erőforrás 125 és 155 lóerős kivitelben érhető el. Emellett hagyományos benzinmotorok is rendelkezésre állnak, szintén egyliteres lökettérfogattal, 100 és 125 lóerős teljesítménnyel. Az 1,5 literes dízel megint csak kétféle teljesítményszinten kérhető, a 95 lóerős csak kézi váltóval, a 120 lóerős akár nyolcfokozatú automatával is.