A négy éve bevezetett Expedition első jelentős modellfrissítésének talán legfontosabb újdonsága a Timberline kivitel megjelenése. Ezzel közvetlenül támadja a Jeep Wagoneer óriásterepjárót a Ford: a modell 269 milliméterre növelt szabad hasmagasságával, terepváltójával és az F-150 Raptortól átemelt fenékvédő burkolatával meglehetősen jól felkészült arra, hogy úttalan utakon is eljuttassa az úti célhoz nyolc utasát. A Timberline ugyanúgy a 3,5 literes V6-os motor legizmosabb, 446 lóerős variánsát kapja meg, mint a sportos megjelenésű Stealth kivitel; az erőforrás egyébként 385 és 406 lóerővel is elérhető.
De lássuk akkor azt, amit a Ford maga is a legfontosabbnak tart: a 12,4 colos digitális műszeregységet és a 15,5 colos, álló formátumú központi érintőképernyőt (mindkettő opciós). Az utóbbi helyett hagyományos tájolású, 12 colos monitor is kérhető, alatta tradicionális, mechanikus kezelőszervekkel. Bármelyiket választjuk is, a szoftverek vezeték nélkül frissíthetők. Az utasok szórakoztatásáról 22 hangszórós Bang & Olufsen hifi gondoskodik, a hátsó üléssoron internetes televíziós szolgáltatás segít múlatni az időt.
Az elektronikus tudást szerencsére hasznosabb területeken is kamatoztatták a tervezők: az Expedition felismeri az út szélét, és visszakormányoz, mielőtt lefutnánk az árokba; lelassít, ha nagy ívben kanyarodva összeütköznénk a szemből érkezővel; és megáll, ha tolatás közben akadályt észlel. A vészhelyzeti elkerülő manővereket a megfelelő irányú rásegítés megnövelésével segíti (de maga nem kormányoz el az ütközés elől).
Aki ekkora autót vesz, gyakran vontat nagy, nehéz dolgokat (lakókocsit, hajót, lószállítót), ezért az Expedition nem csak 3,7 tonnát bír el, a vontatmány csatlakoztatását megkönnyítő, kamera alapú segédrendszert is kínál.