Jump to content

Mégane E-Tech Electric

2021. 09. 09. 19:00

Tisztán elektromos modellként debütál az új generációs Mégane. A Renault alsó-középkategóriás típusa nem csak ezzel tűnik ki elődei közül.

A Renault az elmúlt tíz évben mintegy 400 ezer villanyautót adott el világszerte, amelyek összességükben jó 10 milliárd kilométert tettek meg. Az új generációs Mégane – amelynek formavilága a Morphoz, illetve Mégane eVision tanulmányautókból lehet ismerős – a legújabb fejlesztésű CMF-EV platformra épül, ugyanarra az architektúrára, amire a Nissan Ariya is.

Ami a hajtásláncot illeti, az új fejlesztésű villanymotor 160 kilowatt (218 LE) csúcsteljesítményt és 300 Nm maximális forgatónyomatékot kínál.  A villanymotor speciális kialakításának köszönhetően ritkaföldfémek nélkül gyártható, így kisebb a környezeti terhelése, és olcsóbb is az előállítása. Emellett tömege is csekély, mindössze 145 kg, ami 10%-kal kedvezőbb, mint a Renault Zoe jelentősen gyengébb motorja. A Mégane egy csökkentett teljesítményű verzióban (96 kW, 130 LE, 250 Nm) is elérhető lesz; az erősebb variáns 7,4 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/órára az autót.

Ahogy a villanymotor, az akkumulátorcsomag is speciális. A 395 kilós pakk mindössze 11 cm vastag, és ezzel a legvékonyabb a szegmensben. Az új összetételnek köszönhetően az akku energiasűrűsége 20%-kal nagyobb, mint a Zoe akkumulátoráé, amely egyébként 40%-kal vastagabb is a Mégane akksijánál. A rendszer öntött alumínium csőrendszert alkalmazó vízhűtést kapott, fölötte vastag zajcsillapító burkolat gondoskodik a csendről.

Ami a kapacitást illeti, két lehetőség közül választhatunk majd: a 40 kWh-s 300 kilométeres WLTP hatótávolságot ígér, a 60 kWh-s 470 kilométerre elegendő energiát tárol (azért nem másfélszer annyit, mert az akkumulátorok elérhetősége modellváltozattól függően eltér). A Renault garantálja, hogy 8 év után is megtartják eredeti kapacitásuk legalább 70%-át.

Az energiahatékony működésben szerepet játszik az új szellőző, fűtő- és klímaberendezéshez kapcsolódó, új hőszivattyú; az akkumulátor és a villanymotor hulladékhőjét a fűtésben hasznosító, intelligens rendszer; valamint a navigációs rendszer adatbázisát hasznosító, prediktív töltésvezérlés, amely a tervezett töltési ponthoz közeledve a töltéshez optimális hőfokra melegíti vagy hűti az akkumulátort, így az gyorsabban és teljesebb mértékben tölthető.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)