Több mint két év telt el azóta, hogy a Bugatti először adott hírt készülő újdonságáról: az egyetlen példányban gyártandó „fekete autóról”, azaz a Bugatti La Voiture Noire-ról. Az autó akkor még csak előtanulmány volt, műszaki tartalom nélkül, ám már akkor lehetett tudni, hogy konkrét megrendelésre készül, ki van fizetve – valamivel később pedig azt is elárulták, hogy nem Cristiano Ronaldo a szerencsés tulajdonos.
A név egyébként elsősorban nem is az autó színére utal, hanem a Bugatti történetének egyik leghíresebb autójára. Jean Bugatti, Ettore fia a valaha elkészült négy darab Type 57 SC Atlantic kupé egyikével közlekedett: ezt az autót, amelyet egyébként ő maga is fejlesztett, szintén csak úgy emlegették a családon belül, hogy ’a fekete autó’, egészen addig, amíg egyszer csak nyom nélkül el nem tűnt; a sorsa mindmáig ismeretlen.
A modern kori La Voiture Noire a maga módján ugyanúgy hajlik a minimalizmusra, mint annak idején az a bizonyos Atlantic: mentes a sallangoktól, az aerodinamikai hókusz-pókuszoktól, vonalait leegyszerűsítették. A kísértésnek azért nem tudtak ellenállni, és az autón meghúzták azt a gerincvarratot, amely annak idején a Type 57 példányait is jellemezte: a keréktárcsáktól eltekintve csak ez az ezüst sáv oldja a fekete autó homogén tömegét.