Jump to content

DS7 Crossback

2021. 05. 26. 16:58

A DS immár végleg elszakadt a Citroëntől, önálló branddé vált, önálló autószalonokat nyit világszerte. Budapesten is megnyílt az első, és ha már megnyílt, megnéztük. Valamint kipróbáltuk az első (és egyelőre egyetlen) autójukat is, a DS7 Crossbacket.

A Citroën, pontosabban a PSA, a Citroën-Peugeot (és most már -Opel)-konszern hatalmas fába vágta a fejszéjét: új márkát alapítottak. Méghozzá prémiummárkát, hiszen az egyre inkább újrapolarizálódó mai világgazdaságban nagyon sok a gazdag, újgazdag autóvásárló, aki nem ül be akármibe, csak abba, ami nem csak jó, elég drága is az ő kényes ízlésének.

Ez a márka a DS. Az egykori ikonikus modell, az ötvenéves Istennő (a francia déesse szóból) nevét felhasználva jönnek ki már nem Citroën DS, csak DS márkanév alatt a PSA-platformokra építkező, de nagyon igényes külső-belső kialakítású, számos hozzáadott szolgáltatást kínáló új típusok. 2009-től jelent meg a jelzés a Citroen modelleken, majd a DS 3, DS 4, DS5, a ráncfelvarrások során Citroen nevet elhagyva alakultak át szimplán DS-szé néhány éve. 2014-ben Kínában mutatkozott be a DS 6, amelynek már nem volt Citroen a felmenői között sem. 

Most pedig hozzánk is megérkezett az első önálló modell, a DS7 Crossback és vele az első DS-szalon is.

A PSA EMP-2 legókészletéből összerakott autó a Peugeot 5008 és a hamarosan érkező Citroën C5 Aircross kétpetéjű ikre, amelyet már alapáron nagyon látványosan dekoráltak. Kellő felárért pedig a legnemesebb prémiumautók anyagválasztékát és minőségérzetét jó sok francia divatkellékkel ötvöző felszereltséggel veheti meg a Kedves Vevő.

És hogy hol? Az M5 bevezetőjén, a Nagykőrösi út elején, a mini-Eiffel-torony mellett. Egyelőre ez az egyetlen DS-szalon az országban, de később, ha bejön az üzleti modell, nyílhatnak majd új márkakereskedések is, akár (elviekben) az anyacég egyéb márkáitól függetlenül is.

Na de kit is céloz meg pontosan a DS? Erre konkrétan rákérdeztünk: a PSA nem elsősorban a Citroën- vagy Peugeot-vásárlók leggazdagabb rétegére számít, hanem relatíve jó árazással a nagy múltú presztízsmárkák vásárlóira lő. A DS7 Aircross nagyjából a BMW X2, az Audi Q3 árszintjére belőve egy kategóriával nagyobb méretet kínál, olyan szolgáltatásokkal (motoros hátsó üléstámla-döntés, masszázsfotel elöl, éjjellátó berendezés, öt éven és 100 ezer kilométeren át ingyenes szervizszolgáltatás, amelyben az időszakos karbantartás idején a szervizbe és visszaszállítás is benne van!), amelyek valóban csak a prémiummárkákra jellemzőek.

 

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)